tisdag 28 juli 2009

Ojoj, nu blir det ett långt inlägg om flera saker.

Bra grafik som fan, men det syns inte på webkameran såklart

Gubben sitter och spelar Call of Duty 4 just nu. Han försöker lära sig skjuta och springa samtidigt med playstationkontrollen och tycker det är mycket bättre med tangentbord och mus.
Jag försöker övertyga honom om att han kommer att lära sig. Det tar bara lite tid.
Då får man svaret "men varför ska jag lära mig nåt nytt när jag redan är bra på samma sak men med andra kontroller?". E det inte lite typiskt Svenssons? Att vara nöjd med hur det är och inte lära sig nåt nytt?
Min chef sa en sak om Svenssons när vi köade vid incheckningen på flygplatsen. Svenskarna är det köande folket. Alla andra hade två köer (till två incheckningar) medan svensken hade en prydlig och fin kö till.. ja, oxå två incheckningar. Och så sa han att hade vi ställt oss vid den andra incheckningen så hade typ ingen vågat säga till..
Sant. Vi e jävligt mesiga. Vi är ett mesigt land.

Aja. Har sagt mitt.
Idag ska jag till Skanstull och lämna blod. Låta dom sticka in den där borren (superstoraochondasprutan) i armen på mig och tömma mig på 450 ml blod. Allt går fort. Det tar ju typ sju minuter. Men det är FETT oskönt att få sprutan instucken i huden.
Bad min darling att följa med mig. Tar så kort tid och så kan han skjutsa mig istället för att behöva ta tuben. Det är inte så att jag behöver hålla honom i handen när jag ger blod.
Försöker väl introducera det här med blodgivning för honom oxå. Det kostar ju inget (eller ja, man får ju inte träna samma dag men ojoj, vilken uppoffring!?) och man räddar ju faktiskt liv i slutändan.

Kom att tänka på en annan sak ang. flygning. Dom här bebisbältena. Bebisen sitter fast i mammans eller pappans säkerhetsbälte.
Kul om man kraschlandar. Känns ju som att ungen blir mos när föräldern rasar över henne/honom. Kan ju inte vara så jättesäkert...

Hittade ett plagg igår till 80-tals festen. Det blev en aprikosfärgad top. En sån där stor så att ena axeln blir bar. Och idag tänkte jag leta efter svarta pumps (ska finnas billiga i Skärholmen), benvärmare, armband och örhängen i pastellfärger.
Vet fortfarande inte vad jag ska göra med håret. Våffeltång?
Vore det smart? Enklast för mitt hår skulle jag tro....

Well well. Ska äta min lilla yoghurt nu och sen försöka slita bort killen från tv-spelet.
Have a great day!

Inga kommentarer: