torsdag 16 juli 2009

Killar + Slarv = Mucho $$$...

Så var det Torsdag idag. Dan innan man ska till Spanien.
Min arbetsledare ska (hum... tystare diskmaskin än vanligt...... hörde jag precis) ringa mig idag och tala om planen för morgondagen. Ifall jag ska åka med brukarens pappa och hans syster till Arlanda eller om jag helt enkelt ska ta mig dit ut själv.


Kvittot från Elgiganten fanns kvar hos morsan.
Så man kan reklamera det lilla kortet, förvisso kostade det bara 200:- men störigt när det faktiskt fungerar i kameran och INTE i datorn. Skumt dessutom.
Och att överföra med usb-kabel tar längre tid.


Ska iväg o handla some shit oxå. Typ små saker men som ändå kostar lite. Raklödder, after sun... och bara för att jag ska komma på vad mer jag va tvungen att köpa så kommer jag inte på det. Tänkte iaf dra till Farsta Centrum.


Ajustfan!
Pratade med farsan igår (det va ju hundra år sen....) och sa att vi skulle komma över och hälsa på dom i Finland, det tyckte han skulle bli jätteskoj. Tycker fortfarande det är för tyst i köket. Aja.. Och så har jag pratat med min kusin via Fb och hon sa att dom hade plats där om vi behövde nånstans att sova. Naaajs.

Det där med slarv och killar. Ja, nu ska jag tala om en sak för er. Det funkar inte ihop. Inte när det gäller diskmaskiner....! När jag gick upp i morse stod den fruktade bokstaven och siffran på diskmaskinens display! F4! Det betyder att det är stopp nånstans så vattnet inte åker ut ur diskmaskinen och det beror på att man inte SKÖLJT tallrikarna. Så när jag öppnade diskmaskinen så hade min darling INTE sköljt tallrikarna. Inte bra då det kostar muchos cash om det måste komma hit nån snubbe och fixa det. Och gubben min har ju alltid, sen första ggn detta hände varit lite nojig för att det ska ske igen. Och nu har det hänt igen! Konstigt? Näe. Skäljer man inte ordentligt och att det är rester kvar på disken sker detta!! Skitbra att han städar i köket men om han nu är så rädd för att behöva köpa en ny diskmaskin borde han inte slarva med sköljningen av maskinen.

Nu är det alltså för tyst i köket. Så nu ska jag dit och vet ni? Det kommer stå F4 igen. Fast jag tömde den på vatten och sköljde disken.. Jävla bajs...






2 kommentarer:

Patrik sa...

Om minneskortet är större än 2gb så är det inte fel på det utan det är helt enkelt så att din dator inte kan läsa så stora kort (väldigt vanligt). Diskmaskinen måste man plocka ur filtren ur och skölja igenom from time to time för att det inte ska bli stopp. ;) Ha det så kul i spanien!

Carita sa...

Aha, e det så till och med? Snubben som jag fick lämna kortet hos visste inte själv varför det va så, inte heller snubben vid kameradisken. Bra där. Fick iaf ett nytt Sd kort till samma pris som det gamla och 2 Gb mindre.. :(

Hur ny dator måste man ha för att den ska kunna läsa SdHC-kort?

Diskmaskinen: Gubben min är expert på att inte skölja tallrikarna.. :(