fredag 1 augusti 2014

Mindre än 1 vecka kvar till bf.

Sitter här i köket mätt och belåten och ska strax upp till vardagsrummet för lite häng med lillskruttan framför barnkanalen.
Hon fick för sig att vakna vid fem i morse och kunde inte somna om även fast vi låg i sängen i en timme. SEGT. Nåja, vi har fått sovmorgon resten av veckan i stort sett, och det mysigaste är just dem där tunga stegen man hör i trappan som är på väg upp till vårat sovrum och det där underbara leendet man får precis bredvid ansiktet kort därefter. I frickin' love it!

I dag är planen att åka till nåt sånt där lekland. Den i Kungens kurva ska vi nog till, ligger närmast helt enkelt. Första och enda vi varit på är den i Finland och den älskade hon. Får se vad hon tycker om den i Heron city?

Myskon-rummet är i stort sett färdigt. Inga fula hål på väggarna längre och bara två socklar som ska hamras på plats, sen är det bara att montera upp spjälsängen och fåtöljen! Lite tråkigt med bara vita väggar där inne men ska se som sagt om jag ska beställa hem väggdekor nånstans ifrån.
Det är ju inte superbrådis med det direkt..

Gårdagen var trevlig. Vi hann slänga allt skräp som jag stört mig på i några dagar, Björns familj och släkt kom över en sväng på fika och så blev det lite grillat till middag. Vi hann till och med shoppa lite. En kökstv dårå.. nåt som jag inte brytt mig om, men nåt som min karlslok längtat efter att skaffa sen vi flyttade in här. SÅ, nu fick han äntligen den. Hoppas bara han lyckas installera den lite snyggt här i köket :-).

Ja, med magen händer det inte så mycket, myskon verkar trivas där. Nästa Torsdag är h*n beräknad men jag tror som sagt att h*n stannar kvar där liiite längre. Inte för länge hoppas jag på.
Segt med denna väntan bara. Sen börjar jag bli lite nojig för att inte komma in på nån förlossning i Sthlm, speciellt efter att man läst denna krönika:
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/linneaswedenmark/article19298166.ab



Inga kommentarer: