fredag 22 augusti 2014

Kuponger nybliven förälder.

Då var dem tio första dagarna slut för Björns del. I dag är han på jobbet.
Skönt nog så kunde han lämna My på dagis innan han åkte iväg.

Jag och Loui såg klart på Dallas Buyers Club och jag gillade den. Matthew Mcconaughey spelade sjuk bra, och OM han gått in i rollen med all viktnedgång. Tycker det är lite fascinerande men samtidigt obehagligt vad skådespelarna gör för att passa in i rollfigurerna.. Filmen är baserad på den verkliga berättelsen om Ron Woodroof som det inte går så bra för, vill inte avslöja mert för er som inte sett den, men rekommenderar den helt klart!

Var nyss till affären. Hade slut på Loui-storleks-blöjor här hemma. Så det var bara att rulla iväg. Måste säga att jag är tacksam för kupongerna man får från Pampers och Libero som nybliven förälder. Istället för att betala ca 40 kr per blöjpaket så blev det bara 10 kr. Man tackar!


Mamma kommer över om 1½ h också. Stackarn har legat däckad i influensa hemma i flera dagar. Hon har bara träffat Loui en gång och nu är han över 2 veckor "gammal".

Nu tar jag mitt pick och pack och drar ner till grannen. Adios!

Inga kommentarer: