torsdag 14 augusti 2014

Feberfrossa.

Nu har febern gått ner lite men fick rätt hög feber under eftermiddage..
Boobsen sa upp sig.. eller ja, den ena i alla fall. 
Att amma med såriga bröstvårtor får en att låta bebis ta lite mjölkersättning istället och pumpa ut mjölken för hand, men tydligen fick jag inte ut tillräckligt.. Så efter dagens promenad med tjejerna till Långsjöbadet utan att amma på tre timmar blev droppen som fick bägaren att rinna över.
Fick ordentligt med feberfrossa när jag kom hem och ammade lilleman. Uscha för det. Tog en Panodil och ammade på för fullt med hjälp av amningsnappen jag köpte på Apoteket i morse. DEN HJÄLPER SOM FAN. Thanks!

Nu är tutten inte Pamela Anderson-stor-och-hård längre. PHEOW säger jag bara. Skulle egentligen gått ut med My och låtit My och grannbarnen leka tillsammans men pallade fan inte. Bara att hämta My på dagis var kämpigt nog. Jag tycker fan att man ska få info hur ont det kan göra om man råkar ha fel bh/bebis suger snett/hårt och när de inte äter tillräckligt.. Direkt när man kommer in på BB ska man få en crash course i detta. Fan jag hade glömt bort det helt och hållet och tyvärr så har jag rätt korta bröstvårtor (varsågod för infon) vilket leder till att Loui har ännu lättare att få ett dåligt tag...

Nåja, lilleman ligger i min famn och sover och My fick barnvakten Shrek. Jag ska ner alldeles strax och värma upp gårdagens rester. Gjorde faktiskt makaronipudding i går för första gången, den vart helt ok, dock med för lite kryddor och salt.. Då vet jag det till nästa gång istället. Synd dock att My inte ville testa på det, nästa gång ska jag komma ihåg att gömma undan resten av makaronerna (som råkade bli över).

Vi tog i alla fall en lunch på restaurangen vid Långbrobadet och det var riktigt gott. Det fanns även skötbord på toaletten, det är ett stort +. Så dit skulle man kunna promenera igen! Sjukt nära, det trodde jag fan inte!

Min goda ceasarsallad!
Magen kurrar nu efter att ha blivit påmind om mat, köket nästa!

Inga kommentarer: