söndag 3 augusti 2014

Sunday bloody Sunday.

Denna djungelhetta i dag! GAH!
Jag har inte gjort mycket jobbigt i dag kan jag väl inte påstå men ojoj så slut jag är nu. Ögonen går i kors! Ska ta en svalkande dusch alldeles strax om Mysan lyckas komma till ro, därefter ska jag ha lite kvällsté!

Dagen har varit super annars, förutom denna (för mig som gravid) jobbiga värme. My har fått leka med moster i dag medan jag, Björn och hans föräldrar försökt kränga iväg saker på loppisen i Hågelby. Vi blev faktiskt av med en hel del, till en väldigt billig peng och det var planen också. Alla dem största sakerna fick vi sålt, det som blev kvar var typ några par skor och en hemtelefon.

En nöjd lite tjej i sin fåtölj hon fick av Plaifon här om dagen. Vi fixade en provisorisk liten fotpall också... hon sitter suveränt där! :-)

Efter loppisen åkte jag hem till syrran och lyckades locka med henne och Micke hem till oss. Väl hemma blev det lite spring i vattenspridaren för Mysans del, också lite för oss vuxna, hehe. Och sen grillade vi lite spareribs och nå annat kött som blev supergott tillsammans med lite champinjoner, tomater och zucchini på spett + klyftpotatis till. Muchos gott! Jäkla getingar som ska komma och störa mitt i maten bara...!! Jag är fortfarande vääääldigt mätt efter middagen men té finns det alltid plats för i en Carita-mage.

I morgon är det slut på semestern för både Björns och My's del. Det kommer nog att kännas lite ensamt men så blir det nog ändå inte så länge till. Max 2 ½ vecka till.. sen har jag en liten bebbe att ha sällskap av medan de andra två busarna inte är hemma.
Kanske ska passa på och njuta av lugnet före stormen och inte hetsa om att bebben ska komma ut?? Tids nog kommer h*n.

Inga kommentarer: