måndag 17 maj 2010

Vad e det för en dag?


Min mammas födelsedag! 59 år blir hon idag.
Jag, syrran och Björn oxå kanske ska dit och fira henne lite idag.
Jag köper med mig tårta/fikabröd och syrran tar med sig några presenter.
Så får hon verkligen det hon önskade sig (utemöbler och parfym).
Myspys!

I förra inlägget skrev jag ju om hur underbar min Lördag var.
Kan nog inte säga detsamma om Söndagen.
Jobbade... Och jag jobbade med världens grinigaste unge... Huvva.
Kan förstå honom lite.. Det är jobbigt att vara sjuk + så spänd som han blir när nåt gör ont. Men vad man än sa så grimaserade han eller höll på att börja tjuta (och när han gör det VRÅLtjuter han, så det unviker man helst). Att gå på toa existerar inte.
Eller jofan, det gör det visst när JAG jobbar. Men det märks att Nahla jobbat en av helgdagarna. Han försöker slippa toabesök då. Annars brukar det inte vara så. Och det första jag sa var "du, jag är inte Nahla, så du behöver inte köra den stilen"... varav han skrattar lite som svar och förstår att han kommer få sitta på den där toaletten...
Näfan. Det jag vill säga e väl att det suger att jobba när han är sjuk.
Dels för att de tio timmarna går superlångsamt, dels för att fantasin tryter på en när han e hemma flera dar på raken, dels för att han är så grinig...
Så blääää. Han är hemma idag oxå.. Blä.
Märks det att detta har en negativ påverkan på mig eller?

Inga kommentarer: