onsdag 12 maj 2010

Cykel!

Ligger här i soffan och kom precis att tänka på det jag brukar tänka på, på gymmet.
Jag brukar liksom utmana andra.. tjejer, fast i smyg. Typ kollar vad de tar i vikt och sen känner jag mig nöjd om jag tar mer (det jag brukar ta på maskinen), men e nån tjej starkare än mig eller lika stark blir jag lite besviken, haha. Dock händer bara ibland, de flesta e klena, eller vill inte träna musklerna lika hårt.
Kan man kalla det för att jag på nåt sätt utmanar mig själv samtidigt?
Ser jag en tjej ta lika mycket som mig brukar jag ibland försöka öka mina vikter på samma maskin.
Ja, jag ska kanske informera om att jag tränat idag oxå, dag 3 på gymmet denna vecka. Idag tränade jag 30 minuter cardio + axlar + bröst + triceps.
Igår tränade jag lika mycket cardio + ben + mage ifall jag glömde skriva om det... Kanske har jag redan gjort det men glömt.
Kollar lite efter cykel nu oxå och tror mig ha hittat en. Inget speciellt märke, men till ett bra pris (1000 kr, och det går nog att pruta nån hundring), och så finns den här i närheten till salu oxå, så om jag vill köpa så är det bara att cykla hem :-).

Nu är det mat, grillad korv med potatissallad!! Möms!
Dock inte lika god som Louises sallad... ;-)

2 kommentarer:

C sa...

Du är så jäkla bra som tränar så duktigt! Önskar jag hade ditt jäklaranamma! :D Har sagt åt sambon att inte köpa hem massa godis och jag har nu ätit upp allt i godisväg här hemma. Nu är det frukt som gäller! Ska försöka komma igång med träningen oxå...

Och städa hos dig, hehe..njaaa..jag säger pass på den saken! Skulle behöva städa här hemma till att börja med, men fattar inte när det ska kunna ske. Bara att dammsuga tar en evighet med en tvååring närvarande (han vill hjälpa till att dammsuga, men det blir mer stjälpa än hjälpa...)

Hoppas du får en fin helg nu och att du får vara långledig! Blir det så?

erica sa...

men Carita det du håller på med kallas bodybuilding ;) att du vill pressa så mycket vikter...?