onsdag 24 augusti 2011

Lönedags.

Snart kommer lönen. Det ska bli skönt.
Inte för att det gått nån nöd dom senaste månaderna och det är tack vare att gubben min ser till att jag inte spenderar på tok för mkt och för att jag tänker en gång extra innan jag köper saker jag inte behöver. Speciellt nu när vi har en tredje familjemedlem att tänka på.

Så, efter att räkningarna e betalda tror jag iaf att jag har minst 9000:- kvar på kontot, så då kanske man ska lägga undan lite pengar och även köpa lite grejer till snuttiplutt.
Det enda "stora" inköpet är väl en spjälsäng, men det känns som att det är MINST brådis med det, vad jag förstått av några mammabloggar jag läst och hört från vänner.
Så det blir till att köpa en skötbädd iaf, hoppas man hittar nåt fint :-).

Men iofs.. man kanske inte ska köpa nåt framöver. Kanske hittar man en massa grejer på Ullared i Oktober..??

3 kommentarer:

erica sa...

Jag har ett spjälskydd om du vill ha :)
Vilka drar till Ullared i okt??

Carita sa...

Du har mkt du, hur ser det ut och det är det en sån som viker sig massor? Får komma och länsa hos er sen, haha :-D

Och till Ullared är det bara jag och Louise som ska åka än så länge, sugen på att haka eller?

Therese sa...

Sv:

Hej!
Ja det är ganska skoj, att läsa om andras uppfattningar i samma vecka tycker jag i skoj. Se hur olika utveckling man har osv. =)

I förrgår var lillen i min mage jätteseg, igår lite piggare och idag har de vart helt sjukt i magen! Sparkar hela dagen. Älskar det!

Det är supermysigt när man ser fötterna svepa förbi på magen. Upplevde det en kväll för någon vecka sen. Från höger till vänster, ett långt svep. Annars bara buffar liksom =)

Kram på dig!