tisdag 14 december 2010

Sjuk.


Nu sittter jag här i köket och har precis ätit lite risgrynsgröt, mums.
Väntar väl på att brukarens mamma ska ringa snart och säga att jag ska åka iväg hem till dom.
Det är så att kollegan är sjuk igen.
Just nu känns det som att han är sjuk varannan vecka.
Eller ja, senast han va sjuk var väl förr förra Fredagen.
Det förstnämnda tror jag iofs inte så mkt på men.. antingen har han grymt dåligt immunförsvar eller så har han helt enkelt tröttnat på jobbet.
Lite trist faktiskt. Att han förstör. Men mest för sig själv.
Han kommer ju inte få så bra referenser när han börjar på nästa ställe om han väljer att lämna nån som referens från denna arbetsplats.
Och sen måste man jobba ensam och det är ännu tråkigare också. Iofs jobbar vi bara ihop 9 h i veckan men ändå. Man kanske ska be om en fet löneförhöjning sen då, med tanke på att man e så flexibel och skötsam?

Jag däremot har inte varit (peppar peppar!!) sjuk så många ggr i år. Kanske två?
Rätt skönt att det är så. Och jag tror att det har med att jag tränar som jag är friskare.
Vad tror ni?
Kroppen mår ju bättre när den får röra på sig.
Det känns iaf så, jag har väl tränat relativt relelbundet i två år nu.

Aja, ska nog lägga mig i soffan en stund och dega lite, kanske hinner jag med en powernap också?

Inga kommentarer: