onsdag 15 december 2010

Assistentträff!


Då var det dags för årets assistentträff igen! Yay!!
Förut har alla assistenter från alla arbetsplatser träffats i Sverige men nu har det delats upp mer. Så assistenterna från Stockholm träffas idag.
09.30 är det samling på ett hotell/konferens på Långholmen.
Det roligaste med träffen är att Care of kommer dit och utbildar oss lite. Det kommer bli skitskoj. Magnus och Maria som håller i kurserna vet verkligen vad dom håller på med :-).

Och denna gång kommer jag inte ensam till träffen/kursen.
Brukarens storebror (kanske inte det roligaste men men..) kommer och Nahla (helg- och nattassistenten) kommer. Sen efter kl.13 eller senare kommer min riktiga kollega så att säga.
Vafan, nu var han sjuk igår igen. Han hade till och med avbokat av tiden med nya arbetsledaren om att han faktiskt fr o m nu måste lämna sjukintyg från första sjukdag..
Snacka om att förstöra för sig sjäääääälv!!!
Han är en bra kollega och jobbar på ganska bra men i och med detta så förstör han som sagt så grymt mkt för sig själv.

Detta håller iaf på hela dagen. Middagen håller på från 17.30-19.30 om jag inte såg helt fel på pappret..
Och jag ska förresten träffa en tjej och prata med henne lite om hur det är att vara ett skyddsombud. Det kanske vore nåt?
Efter denna dag blir det nog inte nån träning tror jag.. Får ta det på Torsdag istället.

Well well, dags att göra i ordning sig lite innan man sticker iväg. Ha en bra dag för det ska jag ha!

Inga kommentarer: