måndag 8 november 2010

Lifegene


Ligger just nu i våran sköna soffa och har precis kollat klart på Star Wars 5.
Såg 1:an för nån månad sen och igår satte jag igång och kollade på resten.
Rätt bra filmer. Speciellt ettan som e från -77. Hur fan gjorde dom alla effekter så bra?

Ja.. stucken har man blivit i båda armarna, mätt kroppen på alla sätt och vis (muskelmassa, fettmassa, BMI, måttband), kollat blodtrycket, hörseln och lämnat kissprov.
Så om en vecka får man reda på lite mer genom blod- och urinprovet.
Fick reda på att jag har en del muskler, och att BMI:t inte stämmer alla gånger. Eller ja, det stämmer väl inte alls om man styrketränar..
Jag har lite för mkt fett på kroppen men det handlade om 1% ungefär, och som jag svullat i helgen.. Åt precis en halv påse chips till filmen oxå.
Ja, det är väl bara att sätta igång med träningen som vanligt igen.
Nåt jag ändå hade velat få reda på mer om.. det är väl hur mkt muskler den genomsnittliga kvinnan har i ben och armar. Why didn't I ask?
Kanske ska maila dom i efterhand och fråga.
Men men, det var väldigt bra att göra detta test känns det som.
Och gratis är det, främst för att det handlar om forskning för bättre hälsa (en sån undersökning går på ca 1200:-). Så gå in på den hemsidan och boka en tid åt dig med och gör frågorna på sidan.

Hemmet ser ut som skit, men jag orkar inte bry mig om det just nu, har INGEN lust att städa, det enda jag tänker göra e att tvätta kläder, har en maskin klar redan nu som jag ska tömma. Sen blir det mer Star Wars och Desperate housewives!!

1 kommentar:

Camilla sa...

Blev kallad av LifeGene ivåras, men hann inte boka mig någon tid. Fick ett mail om att de kört igång igen, ska nog pallra mig dit. Perfekt få en liten undersökning och samtidigt kunna bidra till forskningen!