måndag 15 november 2010

Ingen koll.


Snart.. okej, om ett tag är julen här och jag vet inte hur jag ska göra.
Pratade precis med syrran och morsan om det.
Syrran vill iväg med sin kille till Gotland och fira med hans familj och morsan jobbar på Julafton och Juldagen. Så i år blir det så att vi inte firar tillsammans på Julafton.
Jag vet inte vad Björn har planerat då han inte vet vad hans familj planerat (om dom ska till Karlstad eller inte) och jag vet inte hur det ser ut med jobbet för min del (dom har pratat om att åka Norrut till brukarens mormor och morfar och fira där)..
Så jag vet inte alls. Gillar inte ha det så heller då jag gillar att planera lite.
Jag tycker det är jätteskoj att syrran hittat en trevlig (vad jag förstått, bara träffat honom i 2 minuter typ) kille och ska fira julen med honom och hans familj. Lite trist att morsan jobbar under julen men va fan, man kan inte alltid räkna med att få vara ledig då. Men jag har nog som jag sa till morsan i luren inte känt av julkänslan ordentligt sen jag var yngre.
Mest känner jag nog så för att det ofta varit sånt fläng på Julafon. Ska man fira jul så tycker jag man ska vara på ett och samma ställe, enligt min mening. Äta, mysa, öppna klappar och inte stressa.

Men, jag får helt enkelt börja med att prata med jobbet först.. och sen prata med Björn.
Louise vill jag helt klart fira julen med. Hon ska inte åka till Karlstad på Julafton utan dagarna efter istället, så det ska bli kul att träffa henne då.

Jag tror att jag kommer få mer av den känslan den dagen jag och Björn får barn..
Då är man en familj och ser till att försöka vara tillsammans på de stora högtiderna. Aja, det blir som det blir. Jag har iaf bestämt mig för att inte åka med brukaren upp i landet ifall dom bestämmer sig för det.

3 kommentarer:

David H sa...

När ni har barn så kan ni säga att dom får fira hos er och då blir det lite mer "jul" över det hela...

Jag vet inte ännu om jag kommer att fira ensam eller om min dotter kommer att vara hos mig...

Carita sa...

Hur hade du det förra året?

David H sa...

Åkte till Småland på juldagen, har jag för mig.
Hade lite lätt friande här med hennes sida på julaftonen