måndag 22 juli 2013

Måndagen nästan slut.

Jag har precis lagt My i säng och snart ska jag koka lite té till mig själv. Dagens har varit rätt ... händelsefattig. Jag har tränat, tvättat, handlat medan My varit på dagis. Kom på att jag behövde fylla på mitt Access-kort, tur det, annars hade det varit rätt surt att komma på det på morgonen.

Sen har jag och My hängt med grannen, fått en varsin smoothie, lekt med hennes barn, sett på lite Rio och så hann jag köra lite Lincoln Navigator. Stoooor bil! Kände att det var svårt att bedöma hur nära/långt ifrån man körde dem parkerade bilarna längst vägen.. tror nog dem mötande bilarna tyckte jag var dum i huvudet som körde mitt på vägen, haha. Men jodå, det kändes.. maffigt med en så stor bil, och helt klart säkrare. Dock kändes det lite trist att få möte i en sväng på lilla innervägen, men jag lirkade mig ur den rätt fint må jag säga, trots bamsebilen....


Imorrn blir det jobb. Börjar 8 istället för 7, lite sovmorgon, och sen blir det inte en lång dag heller. Pappan ringde och frågade om jag ville jobba kortare dagar då vi annars blir tre assistenter på plats.. och det var jag snabb på att tacka ja till, har ju en del komptimmar jag kan ta ut, och slipper My gå långa dagar med personal hon knappt känner på dagis så är det bara bra!

Ha en bra kväll nu. Måste gå och titta till lillfisan som vaknat till..


Inga kommentarer: