torsdag 25 juli 2013

Helgen.

Har jag precis pillrat en massa med datorn. Hoppas att den fortsätter fungera framöver...!!
Öppnade upp den på baksidan och försökte ta loss kåpan så kan kunde blåsa bort allt damm som gör den överhettad och slö... men lyckades inte riktigt. Fick liksom bara bort det ytliga dammet, oh well.. bättre det än inget. Sen märkte jag att man kunde (trodde jag) pilla bort tangentbordet tills jag såg att den ändå satt fast i mitten med en rem (!?), så jag pillade tillbaka den illa kvickt.
Fan, det är inte bra att jag gör sånt här själv, brukar sluta med att saker och ting går sönder...

Kvällen har varit rätt najs. Vi gick hem från dagis och så fick My äta tidig middag. Sen gick vi över till Maria där det blev bad i deras uppblåsbara pool och lek inomhus med grannbarnen.Vid 18 tog My (med lite hjälp förstås) på sig skorna och tyckte att det var dags att gå hem.. Så vi gick hem, jag lagade middag, My tittade på film, sen fick hon välling och så var det dags för sängen. Hon somnade direkt därefter skönt nog. Så kunde jag äta middag i lugn och ro. DET är skönt.

Helgen ser vi fram emot. På Lördag bli det Skansen (äntligen! som jag tjatat). Återstår att se om syrran och Micke hakar på dit, pratade en snabbis med Micke då han undrade över en grej på jobbet, och då passade jag på att fråga om de ville haka på. Så de får prata om det när han kommer hem sen.
På Söndag kommer Lillian och Fredrik över, det var ett tag sen vi sågs, så det ska bli skoj. Återstår att se ifall vi tar med My hem till dem eller ej. Hon ska nämligen sova hos farmor och farfar från Söndag till Måndag.

Nu ska jag gotta till det med lite grönt té. Nami-nami.

1 kommentar:

Anonym sa...

för att komma åt fläkten så får du nog riva hela datorn och skruva bort skärmen.
det tar mig 2-3 timmar som har gjort det några gånger.
Kolla efter guider på nätet om du ska ge dig på det.

// D