fredag 22 februari 2013

Kom inte undan.

Har precis varit och lämnat My på dagis och det vart likadant för mig som för Björn, hon klänger sig fast i famnen och sen blir hon ledsen när man lämnar över henne till personalen, men jag såg även när jag tog på mig jackan och skulle iväg att hon lugnade ned sig efter några sekunder också.

Ja ni, jag kom inte undan förkylningen Björn och My åkte på, men jag verkar fått en lindrigare variant, bara lite snorig och hostig. Hoppas det inte blir värre bara. Då blir jag ledsen i ögat.

Äggmackor blir det till frukost. Sen ska här byggas! Det kommer bli så fint!
Jag vart ju inte helt ledig idag. Vi har handledning vi externa assistenter då vi hamnat lite i kläm i separationen av mamman och pappan, så det blir väl mest prat om hur man ska hantera vissa situationer och så vidare.
Först blev jag förbannad då jag insåg att det var två av mina lediga dagar som mötet hade lagts på, mitt på dan, men sen så kom jag ju att tänka på att det faktiskt behövs. Och då får det väl bli på min lediga dag, det handlar trots allt bara om 1½ timme.

Vad ska ni göra denna underbara Fredag??

Inga kommentarer: