onsdag 9 februari 2011

Hur hittar man motivationen när det tar emot?


Jag har det lite jobbigt just nu med träningen. Känner mig fortfarande inte riktigt motiverad till att träna. Det är just det där med att ta sig dit. Hur svårt ska det vara liksom?
Imorse tog jag mig dit. Mest tack vare att Björn ville ha skjuts till jobbet..
Annars hade jag nog skitit i träningen. Och det är just nu jag behöver det som mest för att gå ner mina överflödiga kilon. Kör ju på en bra diet just nu (lite tråkig men min sämsta fantasi) och tränar jag går jag ju ner ännu mer.
Idag blev det iaf 30 minuter cardio + axlar + bröst + triceps. Imorrn blir det inget och på Fredag tränar förhoppningsvis jag och Louise tillsammans.

Det är fest på Lördag hos Lilian och jag funderar faktiskt på att vara nykter.
Till att börja med vill jag inte bli bakis och så vill jag inte få kroppen ur balans med tanke på dieten och träningen. Och sen vore det ju skönt att inte sitta fast i skogen och veta om att man kan åka hem med bilen. Björn ska ju fira syrran sin på Lördagen så han orkar nog inte leka chaufför.
Bäst vore om jag dessutom lyckades ta mig till gymmet med Björn på Söndagen.

Vågen visa på 74, 3 imorse, -2,4 kg tror jag. It's going forward, men så kändes det inte när jag drog på mig mina nytvättade jeans, haha. Men dom är alltid sjukt tajta när man tvättat dom. Näe, ska sköta min träning och kost nu, inge slarv. Slutar med dieten den dan jag blir på smällen, så är det.

1 kommentar:

Camlla sa...

Bra jobbat, du har j u gått ner mkt! Men det där med motivationen behöver jag oxå hjälp med..typ jämt :( Nu är jag iofs rätt peppad, men då går jag och blir sjuk istället..argh!

Det där med fotograferingen i spegel, jag tänkte mer på alla tonåringar som fotar sig varje dag för sin dagens outfit-inlägg..där man bara ser dem från midjan och ner typ, med en gigantisk blixt som täcker övre delen av deras kropp, haha :) Men annars är det som du säger, bra fota sig så man lätt kan se skillnader om man lyckas gå ner i vikt! :)