onsdag 10 september 2014

Who's with me!?

SÅ, nu blev jag motiverad att börja träna igen!
Min vän Zandra som bor i Östersund ska vara brudtärna nästa år vill gå ner i vikt tills dess. Jag själv behöver loosa några kilon och dem försvinner ju inte av sig självt, det vet vi ju alla.
SÅÅÅ, vi ska ut och promenera och äta lite bättre för att bli av med våra extrakilon. Och min fråga till er som läser bloggen är: ÄR NI MED?!
Jag kommer köra på fram till Julafton, sen blir det lite paus över "jullovet". Klart man kan fortsätta äta nyttigt men tills dess hoppas jag på att jag gått ner några kilon.
Tänkte att man kan pusha och trigga varandra lite, desto roligare med träningen. Och när det inte är fint väder så kan man försöka träna hemma på nåt sätt.

I dag blev det en promenad hem till mamma i rask takt (och med missnöjd bebis längst hela vägen dessutom ska ni veta, tror inte han gillar att jag motionerar!), 35-40 minuter tog det hem till henne och lite längre tid tillbaka då mamma... går lite långsamt.
Men jag är nöjd, nästan en 8 kilometers promenad. Det förbrände i alla fall några kalorier. Använde dessutom appen Runkeeper som höll koll på hur långt jag gick. Lite roligare så!


Rolig promenadpartner, fick stanna till åtminstone 8 gånger längst vägen... Mycket kul...
Nåja, får se om jag tar en promenix i morgon. Beror ju helt på dagsformen. I natt fick jag bra med sömn i och med att jag hade lillkillen sovandes bredvid mig. Smidigt att amma då.
Nu ska jag slappa lite innan det om några timmar är dags att hämta min andra lillfisa.

Inga kommentarer: