lördag 27 september 2014

Lite egentid.

Jag må ju säga att jag inte finner så mycket egentid "now days". 
I går hade jag ju skrutt hemma hela dagen, då var vi till grannen och gjorde paj inför gårdagens kräftskiva, barnen lekte och bråkade om vartannat i vanlig ordning, verkar vara så My och Nils leker, två väldigt envisa barn. Syrran var med oss och hade fullt upp med de kan man ju säga...

När det började närma sig sovstund mitt på dagen gick vi hemåt. Det blev lite pannkaka till lunch med Marias hemmagjorda äpplemos och rabarbersylt, mycket gott!
Därefter däckade My deluxe. Jag och syrran hängde lite innan det var dags för henne att rulla hemåt.

Björn kom hem väldigt tidigt också skönt nog. Han åkte och hämtade sina byxor på kemtvätten och även paketet från Outnorth som redan levererats till Ica. Herregud så fort det gick. Klickade ju hem plaggen i Torsdags liksom! I aint't complaining!

Lite stora på lillskruttan men hon växer in i kläderna så småningom.
I dag är det ju Lördag och var vore väl det utan Lördagsgodis?! :-P
En som gillar att sova upprätt... och gör det än.
En bild på en relativt pigg Carita får ni också dagen till ära ;-).
Sen på kvällen var det som sagt kräftskiva, mycket trevligt och även livat. Kidsen röjde för fullt och var det inte den ena som gnällde eller grät så var det den andra, hehe. Det var jättegott med kräftor, paj och allt annat gott till. Hann inte äta så många kräftor då Loui var ett litet famnbarn men några blev det i alla fall och som jag längtat :-P.

Just nu sover både My och Loui och Björn är iväg på jobb. Han skulle vara klar senast 15.00, men vi får se om den saken, han är ju lite tidsoptimist. Tänkte att vi går ner till parken eller så efter att My vaknat sen.. så får vi lite frisk luft i oss i dag i blåsten.
Sen har vi inte så mycket planerat för resten av dagen..

I morgon däremot tänkte jag träna på gymmet, då får Björn sköta om båda kidsen. På eftermiddagen kommer Lillian hit och käkar middag med oss och så ska vi se nån läskig rulle på kvällen.

Nu ska jag dricka upp mitt té. Ha det gott!

Inga kommentarer: