tisdag 9 september 2014

Jobbiga nätter med småbarn.

God damn it, what a night.. Eller rättare sagt, vilka nätter det varit på sistone. I natt var det snutta deluxe, kunde inte alls somna utan att snutta på bröstet. SUCK.
Nappen gick inte att lirka in alls. Frustrerande.

Fy fan va trött jag var vid det där tillfället, det kanske syns?
På morgonen har jag kämpat med att inte låta honom snutta sig till sömns. Det går inte att göra det på nätterna då det blir sånt himla skrik, varav My vaknar då. Men nu fick han somna mätt och belåten med nappen i munnen och i min famn. Han har sovit i en timme i sin säng, jag har hunnit duscha och äta frukost i lugn och ro. DET ÄR LYX. Fattar ni hur lite som krävs för en förälder att känna så, haha!?

I dag kommer syrran över, blir nog på eftermiddagen, med den sjusovaren.. Mer är inte planerat. Björn passar på att jobba sent i kväll men borde vara hemma till nattningen åtminstone.

Oh well, Ska plocka undan här i köket och sen sätta på mig linserna så jag ser något.

1 kommentar:

Camilla sa...

Haha, näe kraven är inte så stora när man har en liten bebis hemma! Hinner man duscha utan att behöva stressa ihjäl sig är dagen räddad :D

Här vaknade lillan bara två gånger inatt, känner mig nästan utsövd trots att vi klev upp strax efter 5 :P