måndag 7 juli 2014

Varm kväll.

Sitter i soffan och degar efter dagens bravader.
Vi hade trevligt sällskap av syster yster och mamma under dagen, lek i parken i den stekheta värmen för att komma på att det kanske är bäst att hålla sig inomhus med en liten tjej som har så mycket spring i benen. Så det fick bli lite Trassel framför soffan, grannflickorna kom hit och såg på lite film med My och därefter gick de över hem till de och sprang genom vattenspridare. My var fick på sig sin solskyddsdräkt och var så duktig och sa till att hon behövde kissa och sprang hem med tjejerna så hon kunde gå på pottan här hemma, och nog kom det kiss! Sånt blir man stolt och glad över! I Finland får vi nog hårdköra med pottan eller toaletten, i alla fall när vi är vid stugan.

På eftermiddagen sen kom Jenny, Alex, Noah och Molly över. Det blev en hel del lek och bus och så blev middagen lyckad också, dock blev det till att vänta på den en stund då vi inte lyckades synka oxfilén med potatisgratängen, men mat blev det till slut! Första gången jag gjorde potatisgratäng och den fick godkänt av våra kära vänner och Björn. Barnen åt makaroner och köttbullar med ketchup, My är så kräsen så jag brukar alltid göra nån "barnmat" vid sidan av, bättre det än att hon inte äter alls.. kanske stjälper jag oss på så sätt?
Sen körde vi lite GB glass som efterrätt, med smak av Nogger, 88:an och jordgubb.. tror jag, och med lite jordgubbar till. Noggern var sjukt god!
Det är så mysigt att träffa Jenny och Alex, gillar verkligen det paret :-). Vi ska försöka ta oss till nåt bad efter att vi kommer hem från Finland också, förhoppningsvis håller det här fina vädret i sig!

Fina Molly och Noah. Helt inne i sockerdimman ;-D.
Och My vet jag inte vad hon gör... letar kråkor? Björn ser rätt rolig ut i bakgrunden också :-D
Apropå varmt väder så var det otroligt skönt med en liten svalkande dusch nu på kvällskvisten. Känns som att man håller på att somna här i soffan dessutom. Ska ringa Björn och kolla hur det går för honom, han är på verkstaden och fixar med Dodgen. ACn bråkar lite, så han skulle fixa nåt med luftmotståndet i kupéfläkten om jag inte minns helt fel, och så ska han sätta på takboxen också.. Hoppas det inte krånglar allt för mycket så det behöver bli så sent. Dock vill han få klart allt i kväll då det inte är nån fotboll i kväll, lika bra att passa på då förstås :-).

Brorsan måste jag få tag i också, så jag vet ifall han ska med på båten eller inte...!

1 kommentar:

Camilla sa...

Låter som en härlig dag! Hur klarar du att vara i solen? Ifjol kunde jag knappt stå i dörröppningen, klarade ingen värme över 15 grader utan att krevera..puh! Knappt så jag klarar värmen som är nu och då är jag inte ens gravid :P Ha en fin dag!

Och jaaa, vad duktig My är, heja! =)