onsdag 16 juli 2014

Endast 2½ dagar kvar.

Snart är veckan slut här i Finland. Dagarna bara flyyyyger förbi!
Vi har gjort en hel del skoj i dagarna som varit. I går var vi till Fun park, en av Europas största inomhuslekparker och My gillade det mycket! Vi har varit till en strutsfarm och kollat på lite djur med My, köpte även Highlandkött som var supergott! Vad mer har vi gjort? Jo, träffat våra släktingar, i går var kusinerna och deras respektive över här på lite grillat. Mycket trevligt.

Det har blivit en hel del onyttigheter i stugan också. Fika, choklad, chips.. you name it. Tur nog så sitter ingen och super här i alla fall, alla tar sig en varsin öl eller två, alldeles lagom nivå för en gravid kvinna som inte får dricka nåt. Får se vad vågen visar när vi kommer hem, eller så får jag helt enkelt äta jäääävligt nyttigt innan jag ska få domen (vågen) hos barnmorskan nästa vecka!

I dag är det Onsdag vilket betyder att vi ska till Sahalahti, min morbrors frus landställe. Ett mycket fint ställe, där finns en sjö, bastu, stor yta att leka på och en kåta.. i det sistnämnda ska vi få äta pannkakor, och dem blir huuuuuur goda som helst! That I look forward to!

I morgon ser det ut att bli till att åka till nöjesfältet i Tammerfors, återstår att se vad vädergudarna säger om det.. Jag hade personligen hellre åkt till Särkänniemi på Fredag då vi ändå måste checka ut så tidigt från stugan, men alla sa att vädret skulle bli dåligt... nu ser det dock ut att bli bättre väder på Fredag än på Torsdag, mohahahaa...

Nu ska jag ta en dusch och därefter duka fram lite frukost. På återseende!

Inga kommentarer: