lördag 12 juli 2014

Nöjd med stugan.

Då var det Lördag och den spenderas framför datorn. Vi kör internetdelning med en mobil och med operatören Saunalahti. Får se hur länge vi kan surfa på det kortet innan man måste ladda pengar på den.

Båtresan till Finland gick finfint, myyyyycket bus på "barnvåningen" där det fanns en massa barnrum, god buffé (jag hade förstås velat äta lite mer men får inte då jag är preggo och ska akta mig för bakterierna), och kul med sällskap av kusin och hans familj.

Stugan vi bor i diggar vi stenhårt. Den var mycket finare än på bilderna vi sett. Enda dumma är att jag borde frågat om vad som finns och inte finns här i stugan. Vi tog nämligen med oss resesäng, flytväst till My och potta i onödan... Det som är underbart är att det finns sandstrand här. Fuckin' sweet! Massa kul för både stora och små!

I dag har vi haft en bra dag, vid 14 kom vi hem till morbror och hans fru. De hade dragit ihop hela släkten hem till de och firade både 10-årig bröllopsdag och födelsedag. Mycket god mat, efterrätt, finska och barnbus! My har såååå kul med Oliver och Wilma, det är superskoj att se!
Hon sover bra här i huset också, och utan kvällsvällingen hon vanligtvis hemma inte kan vara utan. Så det är ett steg i rätt riktigt för att få kissfria nätter.

Vi planerade in att lite släktingar (kusiner med sina respektive och eventuellt moster med sin man) ska komma hit på Tisdag eftermiddag/kväll. På Onsdag ska vi hem till morbrors frus landställe och hänga där. Förhoppningsvis blir det bra väder dessa två dagar! Peppar, peppar...

Nu ska jag gå och lägga mig... jag och mina elefantfötter pallar inte vara vakna längre, och ja, det betyder att dem bara svullnat upp över en natt och ser gigantiska ut. THEY ARE FUCKING AWFUL!

Hade velat lägga upp bilder från stugan men får snällt hoppa det då det tar sån tid. Bilder kommer när vi kommer hem igen!

Jag ska för övrigt säga att jag är tacksam över att Micke, Jenni och mamma hjälper till så mycket med My, så man själv slipper springa! Nu är det fan tungt.

Aja, nattinatt på er! I'll write more some other day.

Inga kommentarer: