onsdag 2 juli 2014

Hemmadag för mig och lillan.

I dag har vi tagit det väldigt lugnt. My vaknade mitt i natten och spydde ner sig själv och sängen. Det var bara att skicka ner henne i duschen och därefter byta sängkläder. Måste säga att hon var så lugn och duktig fast det var en obehaglig upplevelse hon råkat ut för mitt i natten.
Sen somnade hon om direkt därefter och vaknade pigg och glad vid sju på morgonen. Har varit pigg och glad förutom att magen varit lite väck.. Inga fler kräkningar dock så jag funderar på att skicka henne till dagis i morgon, måste på ultraljudsbesöket (viktigt besök) på förmiddagen, sen får jag ringa och höra hur det går när hon väl är där.. Undrar vad detta kan ha varit för nåt? Magsjuka, matförgiftning? What's the difference?

Mamma kom hit på förmiddagen och hängde med My medan jag var till BM. Allt såg bra ut och jag fick med mig journalerna hem. Lika bra att ha med dem till Finland tänkte jag. IFALL nåt skulle hända där.
Bebis växer som den ska i magen och järnvärdet såg bra ut. Goodie. Vikten kunde kanske varit lite bättre känner jag... På eftermiddagen kom syrran hit och hängde med oss också, trevligt trevligt. Micke är bortrest med jobbet just nu så det är kul att hon kommer hit och hänger med oss istället för att sitta ensam hemma och uggla, roligare att äta middag med oss än att tillaga middag till sig själv.

Hann klippa gräset och rensa lite ogräs i dag också, skönt att ha det gjort. Passade på medan My lekte för fullt med sina såpbubblor, hehe. Det här gräset växer ju som ogräs..! Knappt så man hinner blinka så har skiten växt ut igen!

Konstigt nog så känner jag mig inte så värst trött, men det är nog lika bra att hoppa i säng då man ändå behöver gå upp om.. senast 8 timmar.. 

Inga kommentarer: