lördag 19 juli 2014

Finlandsresan - med bilder.

Borta bra men hemma bäst som man brukar säga. 
Jag hade dock lätt kunnat stanna i Finland och stugan i några dagar till. Veckan gick ju på tok för fort. 
Vi har dock haft väldigt kul. Några roliga utflykter och sen så hann vi träffa våra släktingar en hel del också. Vi var bland annat till en av Europas största inomhuslekplatser, Fun Park, den gillade Mysan skarpt, massa leka överallt. Sen har vi varit till Särkänniemi, tivolit i Tammerfors, strutsfarm i närheten av stugan vi hyrde. Det är såååå härligt att se glädjen i My's ögon när man åker till såna ställen som ger henne nåt. 

Det var dessutom guld värt att ha mamma, syster och Micke som lite back-up gällande My. Jag har ju fått väldigt mycket sammandragningar (och några onda sådana per dag) på sistone bara man tänker på "jobbiga" situationer (typ när My inte lyssnar och springer iväg). På kvällarna har vi ätit massa gott, spelat spel, fiskat och sett på lite film, perfekt sysselsättning för ett preggo :-).

I morgon åker vi iväg igen. Denna gång till Karlstad, för att hälsa på Björns släktingar, innan det är för sent så att säga. Efter Torsdag vågar jag inte åka nå längre sträckor då bebis eventuellt kan göra som My och komma två veckor tidigare. Sen har jag tid hos barnmorskan på Onsdag dessutom, så det blir bara två nätter borta. En hotellnatt är bokad, sen får vi se hur vi gör med den andra natten..

Jag ska alldeles strax hoppa i säng, vi åker nog efter frukost i morgon. Först kommer lite bilder från Finland. Nu ligger dem lite blandat men men, så får det bli.. orka sortera mitt i natten.










 

















 











Ja, som ni ser.. en riktigt bra semester med familj, släkt och massa annat skoj!
Sov så gott kära ni, nu kommer jag att rasa i säng!

1 kommentar:

therese sa...

Jättefina bilder gumman! Men visst har du/ni en riktigt bra kamera också? Något som du kan rekommendera åt tant som är sugen på en riktigt bra kamera o inte bara mobieln ;)
Herregud vad stor du är nu!! Vilken fin o härlig mage <3
Tror lillen kikar ut om exakt en vecka, nästa sändag 27/7 alltså!
Hade önskat vi hade haft tid att ses men så verkar det inte bli. Kanske när jag kommer hem från Mallis isf. Får höras av i vilket fall som helst, kanske den lille redan har kommit då också? :)
LOVE U !
Puss o kram