måndag 20 maj 2013

Ta det lugnt?

Vad är det??
Jobba, ingen paus, skynda sig hem, hämta dotter på dagis, vattna rabatten med henne, leka med grannbarnen, gå på husvisning hos grannarna, bli riktigt avis på planlösningen och inredningen, gå hem, mata lillfisan, borsta tänderna, byta till pyjamas, lägga henne i säng, vattna rabatten ännu mer och rensa lite ogräs, kolla posten, vattna blommorna, tömma soptunnan, plocka undan, dammtorka lite... 
JAG MÅSTE FAN LÄGGA BAND PÅ MIG. Eller huset. Finns ju hela tiden nåt som behöver göras. Som typ: måla trappan lite, dammtorka lite mer, dammsuga, plocka undan lite mer, tvätta, organisera om lite här och var... etc etc.
PUST. Man blir ju trött bara man tänker på det. Men nu får det räcka för ikväll. Tur Björn kommer hem snart med hämtmat, laga mat är det sista jag hade gjort ikväll...

Min lilla skrutta är så duktig med att hjälpa till. Hon vill vara med och göra allt vi andra gör. Gosefis!
Imorrn blir det 7-17 igen. Planen är att träna efter jobbet då jag jobbar eftermiddag dagen efter, men vi får se, Björn har kanske behövt ta på sig jouren. Så skulle det komma joursamtal så skulle det komma precis när jag kommit till gymmet. Vore så himla typiskt.

Att ta sig hem till brukaren idag var lite mekigt. Det är så att husen får nya hissar.. och mamman bor högst upp så klart. Så när vi kom hem idag så kom hissgubbarna ner efter en stund, lär min brukare kliva "ombord" i hissen, åka upp en våning för att sedan bli avsläppt där, sedan åkte hissen ner och det visade sig att han skulle åka på hisstaket (!!!) upp till tredje våningen. Lite speciellt (läs; jobbigt) var det allt. Så samma procedur på resten av veckan.. Jihooo!

Lite tråkiga nyheter också. Verkar inte som att Zandra kan komma ner till Sthlm, av personliga skäl. Väldigt tråkigt. Jag har saknat henne en hel del (men det kommer fler tillfällen att ses förstås), men som tur var så löste sig konsertsällskapet. Therese följer med istället, kom ihåg att hon verkligen ville se Pink när jag berättade att jag skulle se henne, så det var givet att ta med henne.

Inga kommentarer: