fredag 24 maj 2013

Inte mycket ork till saker och ting.

Pheow säger jag bara. Tog mig vatten över huvudet när jag gick ut för lite frisk luft och rensade bort lite ogräs medan Björn var iväg med Mysan. Kände bara hur det snurrade till ordentligt när jag ställde mig upp efter några gånger på huk, det fick bli det sista krafttaget idag.
My's rum gjorde jag i ordning igår när jag mådde som "bäst" under dagen. Sålde iväg skötbordet så nu finns det lite mer plats i hennes rum. Behöver bara få upp lite grejer på väggarna också, så de inte ser så kala ut. Fondväggen tänker jag dock inte spika eller borra i, den är för fin för att förstöras.






Sjukdomsbilden idag? Ja, jag har inte ont i övre tandraden idag, inte lika mycket snor, fortfarande lock för öronen och hosta som river i halsen, ingen feber, dock svårt att andas emellanåt (hostan som gör det jobbigare), och så känns huvudet typ.. tjockt.... (av allt snor?).
Björn fick stanna hemma från jobbet idag, jag hade inte pallat ha My själv hela dagen. Inte en chans.
Men imorrn får han nog allt åka iväg till Arlanda och jobba. Hoppas jag mår bättre, men det känns som att det är på väg åt rätt håll nu (peppar, peppar).

Saknar träningen som fan. Blir så rastlös utan den dessutom. Känner att jag bara blir tokigt sugen på allt sött som finns.. inte hemma hos oss, som tur är. Men jag håller mig till téet, sen får jag tänka extra mycket på att dricka vatten då té självklart är vätskedrivande.

Imorrn är det städdag här i samfälligheten. Får se hur mycket vi får gjort när jag har Mysan med mig och hur mycket ork jag har. Ja, jag vet, jag tycker synd om mig, men det får man göra ibland när man är sjuk, det var länge sen jag var så här sjuk för övrigt, måste varit kroppen som sagt ifrån på nåt sätt... fast iofs, brukarens syster verkar ha samma förkylning/inflammation just nu.

Här kommer nåt lite roligare än texten i detta inlägg.


Den här tjejer får oss alltid att både le och skratta, när det än är. 



Inga kommentarer: