torsdag 26 februari 2015

Kvällskaos.

Inte bra att kombinera bad för den stora och läggdags för den andra..
Pustar ut lite just nu. Lillen ligger i sin säng och den stora sitter här bredvid mig och ser på inspelat Bolibompa.

Just ja! Mysan bajsade för första gången på toaletten i förrigår! Jag hade lovat henne en film om hon bajsade på toaletten. Inne på sitt rum kom hon på sig själv med att nästan bajsa i blöjan och ropade då på mig och sa att hon ville bajsa på toaletten. Det hade förstås kommit lite bajs, men den "touchade" bara blöjan lite, haha.. så hon satte så på toa och krystade lite och plumps så hade hon bajsat på toa, + lite till som kom sen. OM hon var stolt! Självklart fick hon se film som jag lovat. När pappa sen kom hem sa hon stolt att hon bajsat på toaletten. Hoppas det händer igen inom en snar framtid.

Dagen har varit bra för övrigt. Träning på morgonen (reeeally sweet, tack kära mamma/mummu för att du passade Loui!), sedan lite plock och städ här hemma och därefter åkte vi till Skärholmen för att shoppa lite. Det tråkiga var dock att jag glömt betalkorten hemma i vinterjackan, jag som tyckte det kändes skönt att dra på sig dunvästen i det fina vädret.. tji fick jag. Hittade massa fina stretchjeans både inne på New Yorker och Vero Moda. Hade fått 20% rabatt på byxorna på Vero Moda med vad gör man när korten är hemma?! Lite bittert!!! Nåja, får ta en sväng dit nån annan dag.. just stretchjeansen hade suttit fint just nu då många av mina byxor i dagsläget sitter som hej kom och hjälp mig.


Måste ju säga att det är lite roligare att träna när man ser en 15 kg lättare tjej i spegeln och när man har lite finare träningskläder på sig. Har dock några kilon kvar tills jag känner mig lite mer nöjd.. och kan komma i mina jeans här hemma som är snäppet för små + att jag ska ta mitt presentkort på JC och köpa ett par ordentliga jeans (Crocker eller Lee).

Inga kommentarer: