fredag 31 januari 2014

3 blir 4.

Nu sitter jag här i köket och har precis ätit frukost och sörplar i mig varmt té med honung i. Det är sällan jag har i honung då jag tycker att det är bättre med en liten sukett istället. Den här veckan har jag knappt druckit nån té för övrigt, har inte tagit mig tid att njuta av det helt enkelt. Hoppas på att halsen känns lite bättre därefter.

Jo... Ni vet ordet Myskon som jag bad er fundera på här om dagen? My ska få syskon (My kallades Snuttiplutt i magen och Myskon är nya arbetsnamnet)!! Så därav My(sy)skon. Surprise! Myskon är lite över 13 veckor gammal. Så jag är inte så långt gången med andra ord. MEN, den värsta tiden är förbi (risken för missfall sjunker med 65% efter 12:e veckan) och vi har nyligen varit och tittat till den lilla krabaten på ultraljud, allt såg bara fint ut så vi är gladare än gladast. Vi är väldigt nöjda med My just nu med tycker att hon självklart ska få ett syskon. Hennes liv kommer bli så mycket roligare (och emellanåt jobbigare) med ett syskon. Vi tänker inte ta reda vad bebben har för kön heller utan det får bli en surprise, lite av grejen med att vara gravid tycker vi, att få vara lite nyfiken för att sen få en överraskning :-).
I början av Augusti ska det lilla knytet komma till världen. Jag kommer vara lagom stor när vi åker till släktfesten i Finland i Juli, haha. Jag har inte berättat för nån på jobbet än. Eller jo, för brukaren faktiskt. Och vill han berätta för sina föräldrar innan jag gör det så får han minsann blissa fram det. En liten morot så han kanske använder blissen lite mer... Så nu vet ni!


Inga kommentarer: