onsdag 15 januari 2014

Lite sur....

Snart har halva veckan gått förbi. Ska bara jobba i dag och på Fredag. Har nämligen tagit ledigt på Torsdag då Zandra är i stan. Måste ju passa på att hälsa på henne medan hon är här! Jag ska till läkaren en sväng på förmiddagen och sen hämtar jag My efter sovstunden på dagis och så åker vi bort mot Tumba där Marina bor som Zandra hänger hos just nu.


Jag har hunnit träna tre gånger den här veckan, må ju säga att jag är väldigt nöjd! I morgon blir det vila och träning på Fredag igen. Körde lite väl hårt i Måndags. Svårt att låta bli när man kör ben men när man inte tränat på över en månad så vill man ju så mycket!

Va händer i helgen då? Jo, fina Erika och hennes familj kommer över på lite middag på Lördag, det var på tok för länge sen sist vi sågs! Och på Söndag ska jag hjälpa mamma köra hem grejer från landet. Stiftelsen Visborgs minne som hyr ut stugorna har sänkt inkomstnivån från ca 210 000 kr/år till 170 000 kr/år så om mamma ska hyra stället så kostar det inga 6000 för en säsong utan hela 18 000!!! WTF liksom. Hon har ju varit asnöjd med att få åka dit när hon känner fört och mysa där.. nä.. det tyckte inte skatteverket... det ska bara vara socfall och pensionärer som ska få hyra där... på hemsidan står det så här "Är du en lågavlönad ensamstående kvinna finns här möjlighet att semestra för en billig penning! Vår målgrupp har företräde men övriga är välkomna att anmäla sitt intresse. De som ej tillhör vår målgrupp betalar dock en högre hyra. Målgrupp: Semesterhemsstiftelsen vänder sig till företrädesvis arbetande ensamstående kvinnor ur låglönegrupper, utan egen förmögenhet."
Så.. no more stuga för mammas del, hon har inte råd med 18 000 för stugan per år, inte skulle jag ha det jag heller...! Och inte fan skulle jag lägga så mycket pengar på dem små sketna stugorna. Nä. jävligt surt var det beskedet faktiskt. Nu har jag faktiskt mejlat dem, ett surt litet mail där jag ber de ändra på hemsidan... menar på att ensamstående lågavlönade kvinnor inte längre är målgruppen.... får se vad jag får nåt svar tillbaka.

Nu ska jag slappa lite innan det är dags att åka till jobbet.

Inga kommentarer: