onsdag 22 januari 2014

Nån kommer bli arg snart.

Nån som vill läsa blogginlägg men som inte hittar några inlägg då jag och andra skriver för sällan. Lika bra att skriva ett inlägg innan man får en snärt på fingrarna, haha.

Just nu händer det inte så mycket i mitt liv just nu. Jobba, hämta My på dagis och dö på kvällen för att man är så jäkla trött efter att ha gått upp halv fem (!!) på morgonen. Jag tycker det är ASTIDIGT men kan inte gå upp senare då jag vill hinna ta en dusch och äta frukost i lugn och ro. Måste ändå gå hemifrån 55 minuter efter att väckarklockan ringt... 
Nåja. Idag skyndade jag mig hem efter att ha jobbat över lite. My fick för sig att springa runt i korridoren och busa, tyvärr lärde hon en av de andra barnen på samma avdelning vad man kan göra för skoj när föräldrarna kommer och hämtar. Pappan verkade inte så himla road må jag säga. Det var iofs inte jag heller. My hade kunnat leka i säkert en halvtimme till innan hon hade tyckt att det är okej att gå hem. Så jag och pojkens pappa tog ett varsitt brandmansgrepp om våra barn och stängde in de i klädrummet med oss, haha... Kom hem till slut och värmde upp köttfärssås och spaghetti till Mysan. Det ÄLSKAR hon. Två portioner fick hon i sig innan hon till slut sa stopp. Sen lekte hon här uppe i vardagsrummet en stund med Björn medan jag sorterade tvätt och städade undan lite i köket. Därefter var det dags för sängen för hennes del och nu sover hon så gott...



Jag har inte orkat laga nån middag ikväll. Främst pga av att Björn faktiskt inte kan äta nåt då han har halsfluss stackaren. Inge roligt att äta middag själv...

My dinner...
Blir sängen för mig om en stund.. vill inte vara helt död i morgon bitti för att jag minsann skulle vara vaken kvällen innan. It's just not worth it anymore. Man är ju mer död än levande då. Börjar bli gammal med andra ord (hemskt).

Har bokat stuga i Finland förresten. Det är lite släktfest i Juli och då ska jag, Björn, My, syrran, Micke och mamma dit. Eventuellt brorsan också... har inte pratat med honom om det än då han snart varit på semester utomlands i en månad (lyxgubbe där!). Men men, denna gång blir det en stuga istället för att bo på hotell och hos släktingar och jag hoppas på att vi blir nöjda. Det ser i alla fall fint ut på alla bilderna.. Så det är nåt jag ser fram emot. Låååång tid kvar tills dess dock.

Ha nu en bra kväll ni unga människor som orkar vara vakna, haha.


1 kommentar:

therese sa...

Håller med! Blogga mera haha
Man är fan tröttare ju äldre man blir! Kommer inte klara av att jobba natt särskilt länge till känner jag!
Längtar tills vi ska på RAW nu!! Kommer bli så skoj! :)
PÖSSSS
BTW! Det är sån där jobbig ordverifiering hos dig igen :(
Sjukt jobbigt att kommentera då den bra säger att man skrivit fel o få göra om 350ggr!