tisdag 15 juni 2010

Linser + vattenkrig?


+ plaskande =

Vad händer då? Hoppar linserna ut direkt då eller?
Skulle gissa det. Frågade optikern om hur det är att bada med linser på men det är ju förstås inte samma sak som att busa med ungar i en pool.
Det är ju inte så att man lyckas undvika att få vatten i ögonen då. Så ja, min slutgiltiga gissning är att linserna hoppar ut fortfast möjligast.

Kom att tänka på en annan smart grej.
Varför ska vi vara två i poolen då det knappt behövs. En kan vara i poolen och den andra sitta och titta på eller gå iväg en stund. Sen när lekstunden i poolen är slut kan den som badat ta det lugnt i duschen medan den andra hjälper brukaren.... Att man inte tänkt så förut *suck*. Annars tokstressar man ju när man är i duschen så den andra kan duscha = svettig efter duschen = mindre kul.
Idag verkar det vara en riktigt fin dag oxå. UNDERBART.
Ska hem till Zandra efter jobbet.
Fan, den här veckan blir det inte mycket träning men wtf, hela världen går inte under för det. Jag har ändå tränat MINST tre dar i veckan de senaste tre månaderna! *stolt*
Vi ska spela lite Mario bros. på Wii. I Fredags lyckades vi äntligen klara av sista banan 8, dock fanns det en extravärld efter det :-). Så det måste vi spela lite på och Zandra spelar bara det spelet med mig och det tycker jag e skoj (hennes karl e tydligen usel på det spelet)!

Nu ska jag väcka gubben lite, sen ta mig en sån där naturdiet-shake med tanke på att jag inte har nån annan frukost hemma.........
HA EN RIKTIGT BRA DAG UTE I DET FINA VÄDRET!

2 kommentarer:

Jenni sa...

Jag har faktiskt badat med mina linser på och inget hände. Gick bara bra att ha linserna på.

Det där med att tappa linser förstår jag inte..varför skulle man tappa dem..har aldrig gjort det.
Okej du kliar dig i ögonen..det kanske kan få linser att ramla ut men vafan kliar man sig i ögonen om man har linser. Man ska inte peta i ögonen och så när man har linser.

Carita sa...

Klart man ska försöka undvika att peta sig i ögonen när man har linserna i, men det jag menar är om man badar med ungar i vattnet.. det är inte stillsamt direkt och man får stänkt i ögon, öron och mun när man busar i vattnet. Då lär man automatiskt klia sig i ögonen ELLER åtminstone få ont i ögonen av allt klor i ögonen som stänkts där....