lördag 24 augusti 2013

Dag 2 i Karlstad.

Sitter här i bilen med Mysan medan Björn är iväg och hämtar sin moster och hennes man. My somnade i bilen och just nu behöver hon den sömn hon kan få då hon åkt på feber igen. Vi var till vårdcentralen idag och kollade upp fröken. Inga tecken på infektioner men vi skulle försöka ta kissprov... hur vi ska lyckas med det blir, eh.. spännande.
Vi passade även på att shoppa lite. På Stadium hittade vi tre par skor, ett till Björn och två till mig (ta 3 betala för 2, so why not liksom?!), och en innebandyklubba till Björn också. Sen gick vi förbi Teknikmagasinet där vi köpte en örontermometer till vår lilla tjej. Det känns ju så elakt att ta tempen i stjärten, så då tar jag hellre tempen två gånger i örat istället..
Lillfisan fick mjukglass då till lunch (ja, jag vet, man ska inte mata barn med onyttigheter men så länge hon äter NÅT så är jag nöjd) då hon i stort sett skrek efter det så vi gick förbi ett glasstånd, och då har hon knappt visat intresse för nåt ätbart de senaste dagarna..








Igår var vi till Björns moster Elienor och hennes man Kent. De är verkligen supertrevliga och god mat och efterrätt hade de gjort i ordning. Tédrickare är båda två dessutom så det är ett extra plus i kanten!
Just nu väntar vi på att Björns andra moster ska komma hem så vi kan hänga med henne och hennes man..
Nu ska jag vara lite social med gubben min. Ciao.

Inga kommentarer: