torsdag 1 augusti 2013

Nästa sista arbetsdagen denna vecka?

Äter lite lunch i form av mackor med rökt kalkon på. Bästa lunchen? Inte riktigt va...
Ska iväg och jobba om en stund. Ännu en kväll. Sen är jag ledig i morgon och då har jag tänkt träna, lämna blod och sedan hänga med mamma/mormor innan det är dags att hämta lillfisan på dagis.

Känner mig inte så värst avslappnad här hemma just nu. Det är nån utländsk lurendrejerifirma som hänger här utanför att och raggar kunder (de har frågat oss tre gånger på två dagar). Det osar katt på långa vägar. Tyvärr har flera grannar köpt deras tjänster och jag hoppas inte att de åker på en fet nota och dåligt jobb vilket jag misstänker hårt..
Utför de jobbet dåligt finns det inga garantier att få tag i dem igen, då de inte ens har nån namn på företaget på bilarna. Bara en grej som att dem stannar utanför oss, kollar in grannens tomt de fixade till igår för tredje gången idag fast det blev klart igår känns så där.
Nä, tacka vet jag svenska seriösa företag. Dit vänder vi oss i alla fall om vi vill få saker och ting gjort på rätt sätt, må det så kosta mer.

När jag kommer till jobbet, som befinner sig i Heron City just nu, så ska jag dubbelchecka med den nya assistenten om han verkligen kunde jobba på Söndag, så man vet att nån dyker upp då istället för mig.

Här kommer ett litet citat som kanske får er icke-blodgivare att tänka till:

– Bara tre av hundra vuxna stockholmare ger blod, men nästan alla förväntar sig att få när det behövs, säger Lottie Furugård.

Inte så bra va?

Inga kommentarer: