fredag 29 januari 2010

Middag på G

Idag blir det hemmagjorda hamburgar och gott ska det bli!
Och idag har jag som sagt införskaffat dom där lådorna till dom äckliga syrsorna jag ska behöva handskas med sen, och har gjort lufthål i locken.. Jag e den här tjejen som tar den långa jobbiga vägen.. Istället för att använda skruvdragaren (orkar inte leta fram) så tar jag fram saxen och vrider runt och pressar i plasten tills det blir hål. Det tar något längre tid än att borra egentligen men skitsamma....




Imorrn blir det en spännande dag! Får ju min ödla då, eller ska jag säga Gördis? Det heter hon ju och kommer att fortsätta få ha det namnet, det är ju för sött!
Först ska jag ju på reptilmässa och köpa syrsor och zophobas och lite inredning till terrariet :-).
Syrran ska följa med oxå, så det blir lite roligare att knata runt där då.
Däremot hoppas jag att jag inte stöter på en viss kille som brukar hänga på dom där reptilmässorna. Hängde lite med honom för över två år sen i några månader och det visade sig att han inte mådde... så bra så att säga.. vilket gjorde att jag inte heller gjorde det. Inte så rolig period i mitt liv men men..


Ha en bra Fredagskväll, det ska jag ha, ska även vräka i mig lite Ben & Jerrys half-baked sen... Mohahahahhaa...

1 kommentar:

Camilla sa...

Men åååh..B&J! Vill ha! Det är ju förrädiskt gott! Däremot låter det mindre najs med syrsor :-O Ska du ha sådana levandes hemma alltså? My GOD! HAhaha. Ja jo, jag är nog lite fjollig när det gäller "småkryp" :P
Studier sux..känns som man kan ägna tusen timmar åt det hela i veckan och ändå känner man att man borde ha pluggat mer.
Men ha så mysigt med Gördis imöra, förstår att du längtar :)