torsdag 21 januari 2010

Jag kan verkligen inte vänta med att köpa saker jag vill ha!


Jahapp, då e Carita med leopardgecko. Eller snarare med Gördis som hon heter. Haha, det är väl ändå ett underbart namn på en ödla?!?
Nåja, jag va och tittade på henne idag, hon va väldigt fin, men blyg, så jag får nog börja "handskas" med henne direkt då så hon vänjer sig lite vid mig.
Terrarium inkl tillbehör och Gördis gick på 900:-. Ganska bra pris tycker jag.
Har dock inte betalat än eller fått hem ödlan men nästa Lördag så. Ska bara på reptilmässan samma dag innan köpet så man hinner skaffa hem lite mat åt ödlan.

Och jag tycker det är såååå skoj! Äntligen har jag skaffat mig en ödla!! Trodde fan aldrig jag skulle lyckas med det, nu gäller det bara och hålla den stackaren vid liv oxå?!

Jag har väl alltid gillat ödlor, ända sen jag va liten och sprang som en tok efter dom och kopparormar när jag gick på kollo eller var sommarbarn. Men intresset väcktes nog inte ordentligt förrän jag för två år sen träffade en snubbe som hade en massa reptiler hemma. Sen dess har jag velat ha en egen liten hemma. Och snart får jag det! Tjoho!
Ingen katt här inte, karln e ju allergisk. Och ingen hund heller tack, för mkt ansvar för min del.

Här har vi iaf en liten bild på just henne.
OVER AND OUT.

Inga kommentarer: