lördag 16 juli 2011

Tako Jumper X 3 in 1.

Nu har vi köpt den barnvagnen. Allt ingick! Helt underbart!
Bilbarnstolen blev jag inte helt klok på men man kanske ska kolla ordentligt i intsruktionsboken ang. monterin. Very important!
Men skönt att ha det klart. Den där barnvagnen ser ut som ny och har verkligen allt. Ja, förutom lattehållare men det känns som att jag klarar mig utan.
Den har stora sväng- och låsbara hjul fram. Den har sitt- och liggdel. Myggnät och regnskydd. Skötväska ingick. Björn klämde och kände på den mest men det såg enkelt ut att lossa alla delar, när man väl hittade knapparna så var det enkelt att fälla ihop vagnen så den knappt tog nån plats, men skönt är det iaf att man har en kombibil. Och så kunde man fälla upp ryggstödet i flera lägen på liggdelen.


Allt detta fick vi med, dock i svart. Pretty huh?


Så jag köper nog ingen softlift utan bär nog upp hela liggdelen upp till lägenheten sen, men som jag sa till Björn.. att vi helt enkelt får flytta från den här lyan förr eller senare, blir ju nååågot tungt att bära upp en tiokilosbebis i en liggdel som dessutom väger ca 5 kg.

Va spännande tycker jag!
Första bebisinköpet! Iofs kommer ju inte den där att användas den närmsta tiden men ändå!
Det svåraste (anser jag) köpet e klart!


Update:
E ju ganska bra om jag skriver här vad jag tycker om vagnen nu när jag fått använda den en massa.
Jag är grymt nöjd med vagnen! Den är så lätt och smidig. Speciellt när man går runt i trånga butiker.
Det går ju att låsa hjulen fram om man vill, ganska bra att göra när det är mycket snö ute.
Sen är handtaget på liggdelen jättebra för såna som mig som har tre jobbiga trappor upp. En annan smart grej är att det går att fälla upp liggdelen lite så den går att använda ett bra tag till känns det som.
Nackdelarna är väl att den inte har så stor korg under men där får man plats med vinterjacka eller en stor matkasse, och skötväskan som medföljer var jag inte nöjd med då jag ville ha mer utrymme, men det är nog väldigt olika.. Dom som testat den här vagnen som har såna där vagnar utan svängbara hjul har tyckt att den här har varit härlig att köra bör tilläggas. Så funderar ni på att köpa denna så gör ni ett bra köp!!

14 kommentarer:

Camilla sa...

Vi hade ingen hiss första månaderna i Sthlm, det sög! Man kände sig så himla begränsad även om vi köpte en av lättaste barnvagnarna på marknaden. Jag drog mig för att gå ut när inte sambon var hemma. Har du otur och måste göra kejsarsnitt så får du ju inte bära så mkt heller första månaden :( Så ja, jag råder er att försöka hitta ett boende med hiss. Ni kommer inte att ångra er sen :)

erica sa...

BRA KÖP :) (flytta till gröna linjen, finns många hissar där) :D

Zandra sa...

Har ni börjat använda den? Är den bra?

Bruttski sa...

Näe vi har inte börjat använda den, ungen kommer ju i årsskiftet och det ser ju inte klokt om man går runt med en tom vagn, haha. Men jag tror den e skitbra. Har ju allt den kan behövas ha tycker jag.

Anonym sa...

vad har du kopt den?

Carita sa...

Jag köpte den faktiskt genom Blocket för 3300:- istället för 5000:- genom Pyret och snäckan.
Den var ju nästan som ny ändå, använd i 7 månader bara.

Anonym sa...

Hej! Lite sen kommentar men undrar vad ni tyckte om vagnen sen när ni började använda den med bebis i? :) Är nämligen lite sugen på att köpa en sån modell..
Tacksam för svar! :) Mvh Angelica

Carita sa...

Jag är GRYMT nöjd med den. Tog ett tag innan man fattade hur den fungerade (men så är det väl med allt säg?), enda dåliga är väl skötväskan som medföljer, den var på tok för lite och dåliga fack. Annars har det funkat galant med den här. Riktigt smidig.

Anonym sa...

Går klädseln att ta av och tvätta på vagnen?

Bruttski sa...

Jag har inte testat att tvätta än, men visst går det att ta loss delarna.

Anonym sa...

Hej! Jag har tvättat allt (madrass, sidoskydd inuti liggdelen och dynan i bilstol) och det blev jättebra!
Men ni som testat vagnen, har ni lagt i ytterliggare en madrass i liggdelen? Tycker de blev så hårt med bara den madrassen man fick till! Fast bebisen kanske kan ligga så, vad vet jag ;)

Carita sa...

Jag har inte haft en extra madrass i. Däremot har jag haft ett bebistäcke så den bullat upp sig på sidorna och så det har blivit lite trångt där för lillan,så det är ett tips :-)

Åsa sa...

Hej! Jag och min sambo har köpt en Tako Jumper X 3 in på Blocket. Fick ingen instruktionsbok med. Har nu letat på nätet efter instruktioner angående hur man sätter fast bilbarnstolen!?! Vill ju veta med säkerhet hur man gör. Finns ju en liten bild på sidan av stolen, men stämmer den (?)...känns lite ostabilt. Vet du någon sida med nedladdningsbar instruktionsbok? Dags att åka till bb vilken dag som helst nu :)

Carita sa...

Hej Åsa, vet inte om du får svar via mail att jag svarar på din fråga.. så brukar det bli för mig iaf, men testar, har gjort ett inlägg om bilbarnstolen nu, hoppas det hjälper!