torsdag 28 juli 2011

Intressant program.

Det är en man som åker runt till olika stammar och bor där i en månad och lever som dom. Just nu är han i, ja.. nånstans i Afrika (började kolla mitt i allt) och det är en gammal mor som verkligen välkomnat honom till familjen. Dom har det grymt tufft med mat och vatten men klarar sig ändå. Jagar krokodiler och bär vattnet flera kilometer ifrån byn i den sjuka hettan. Och så är det inte så att dom kan frysa in eller kyla maten utan det är bara att äta direkt..
Dags att skänka lite pengar till dom som verkligen behöver det, till Afikas horn. Nästa gång jag ser reklamen skänker jag 50 kr. Det är inte mycket för dig och mig. Skänk du med.
Mest av allt hoppas jag att alla pengarna dom får in inte hamnar i fel händer.





1 kommentar:

Camilla sa...

Vill oxå skänka pengar..men var skänker man för att så mkt som möjligt av det man ger ska komma fram? Vill inte ge till en organisation som tar 50% i nån administrativ avgift, 20% går till vd'n, 10% till andra avgifter och 30% till de behövande :/