söndag 4 juli 2010

Snabbvändor deluxe!





Pust säger jag bara nu.
Har jobbat ett niotimmarspass idag, packat upp kläderna, börjat lite med middagen, tvättat snart två maskiner, dammat av och dammsugit lägenheten lite, vattnat döende blommor och nu väntar jag på att Björn ska komma hem från sitt jourjobb så jag kan få i mig lite middag.
Det har fanimej har varit en rätt intensiv vecka. Sen i Onsdags har jag jobbat heldagar i Arboga. Och man ska inte klaga på vädret men det gör jag ändå. När det är vinddstilla och 32 grader så och man ska flänga runt hit och det och bära och annat aktivt så är det fanimej jobbigt men den här värmen!
MEN, nu har jag semester i en och en halv vecka ungefär.

Imorrn kväll bär det av till Finland.
Först ska morsan komma hit och se hur man sköter pm Hjördis. Sen ska jag till tandläkaren. Egentligen skulle jag behöva gå till Globenhälsan så att de kan kolla på min handled men jag känner fan att det blir för mkt fläng. Orkar inte stressa mer.
Måste få ha en lugn dag.
En vecka i Finland ska vi vara och förhoppningsvis hinna träffa alla släktingar. Kommer hem på Lördag morgon. Egentligen skulle vi till Västerås och kolla på bilar men Björn vill träffa ishockeylaget så vi bestämde att vi skulle dit på Söndag istället, men nu såg jag att det inte verkar vara nåt på Söndagen.. :-/
Då ska vi dessutom grilla med Eritzki och Nicklitzi.
Däremellan hinner man vara hemma i några dar innan man ska iväg till Furuboda och jobba där i en vecka.

Home sweet home säger jag bara. Det är riktigt skönt att bara få sitta i soffan och relaxa lite nu efter allt jobbande... *pust*

Nu ska jag ringa karln för att se var han befinner sig och kolla ifall man kan börja med maten.. Me hungry!!....
Hehe, behövde inte ens ringa, han ringde precis och sa att han kommer hem om tjugo minuter :-).

1 kommentar:

Camilla sa...

Hi girl! Hoppas du har det gött i Finland! Hoppas få se massa bilder sen :) 32 grader låter inte dumt, men då ska man antingen vara på en badstrand eller i skuggan med en god drink, mmm :D