måndag 12 juli 2010

Mycket bilder från Finland.

Då var det dags att åka då. Brorsan sa att vi skulle mötas upp på terminalen. Vi stod med bilen vid Silja Line, brorsan stod och väntade vid Viking Line. Tror du han fick bråttom och jag blev ännu mer stressad..?

Så här kul skulle det bli att åka till Finland minsann!

Buffén, och till efterrätt lite Htc-pillande.

Dans på discot. Vi hittade Emelie på båten oxå.

De var så duktiga så.. Haha, såg roligt ut då syrran inte visste var hon skulle ta vägen när brorsan försökte föra henne, hahaaha..

Vi åkte till Nokia direkt efter båtturen.

Dock blev Björn lite besviken då ingen kunde visa honom runt i fabriken pga semestertider..

Sen åkte vi hem till min moster i Tampere och blev bjudna på riktigt god mat!

"Morbror" Jussi (mosters man), han har alltid varit lika underbar och snäll. Han ställde upp till 200% för mig och syrran när vi va i Finland som små.

Och en ordentlig bild på min moster. Hon med kameran liksom :-).

Killarna va lite trötta efter bilresa och båtresa (en timmes sömn var kanske inte så mkt).


Brumm, brumm!
Boys will be boys eyh?!

Min kusin visade oss runt på stan lite och tog oss till en fin utsiktsplats.

Snurretisnurr, jävlar va yr hon blev sen, mohahahhaha!

Killarna lämnade vi på stranden en stund medan vi tjejer åkte till stan.

Sen åkte vi hem till min morbror och gudfar Tommi. Där var jag riktigt trött, och hade dessutom äran att köra hem därifrån då killarna tog sig en sup.

Kusin Riikka.

Tarja och Tommi är så söta när de lagar mat. De är verkligen ett bra team!

Vi tog in på hotell den första natten och jäääävlar va sköna sängarna var!!
Jag glömde min laddare till mobilen där...

Brorsan fick äta lite snören och i ändan av snöret följde en överraskning med, haha.

Heli (kusin) och Jali i Lappeenranta. Schkål!
Vi åkte och kollade på fasters gamla förfallna hus som de inte tatt hand om i flera år. Riktigt trist. De har typ fått nån social fobi och träffar typ inga vänner eller släktingar...

Björn och Jenni vid den sjunkande bryggan..

Antti i den gamla saunan (det var öppet till bastun alltså).

Sen åt vi resans godaste mat. Verkligen perfekt mat! Perfekt kryddat och perfekt stekt! MMMMMM!

Körde en dagens outfit i Finland.

Sandslott i Lappeenranta. Riktigt najs.


Vi tog oss ett dopp, killarna hoppade från tian. Synd bara att syrran hade fotot på de när de hoppar i sin kamera.. Jävla ball bild annars .

Snorkli, snorkli. Brorsan lånade snorkel av ett par på stranden. Han har inte nån social fobi iaf.

Visst såg jag hård ut? :-D

Älskling och jag! Fina va?

Jag och syrran.
Och så försökte farsan böja sig ur bild men icke! Paparazzi-Carita va på G.

Brorsan och Björn tog en springtur, så här skojade de till det när de kom tillbaka :-D.

Myggor och bromsar fanns det gott om för allihopa, dock hittade farsans fru dessa fina huvud- och kroppsbonader.

Björn blev väldigt attackerad så han fick hela dräkten på sig, haha.

Den årliga Jägermeistershotten. Kolla på killarnas ansiktsuttryck. Det va nästan så de kräktes efteråt.

Vi var på farsans jobb. Han och hans kärring jobbar på ett café-museum. Så det fanns en massa gammalt och sånt där.
Så här så ett gammalt dass ut. Riktigt najs, alla kunde sitta bredvid varandra när man sket. Dock hittade jag lite skit på dasset, men inte människoskit.

Utan fladdermusskit! Och riktigt söta var de där djuren tyckte jag. Nästan så att jag tänkte ta de i handen men bajset stoppade mig..

Vi åt på McDonalds en gång längst vägen och direkt därefter fick vi cravings efter Hesburgers istället (Finlands motsvarighet till Max, I think) och letade och letade men hittade knappt. Men till slut så, och se så stolt brorsan är :-).
På båten hem mosade vi syrran lite. Ganska kul faktiskt.

Och hon va arg som ett bi efteråt, haha.

Nämen fan, riktigt najs var resan. Det ska vi göra om nästa år igen!

2 kommentarer:

Jenni sa...

Snygga bilder från resan :)) Du kan få hoppbilden snart.
Japp börjar bli en årlig tradition att åka till Finland.

Kram på dig syrran

C sa...

Tihi kul med så många bilder! VIlket äventyr och grymt med utedasset! Schysst sitta där i rad och klämma ett gäng kablar :p