onsdag 9 december 2009

Idag mås det bättre.

Vilken pisskänsla jag fick igår. Så känner jag väldigt sällan men ibland hamnar man i nån sorts svacka, med sig själv. Pratade lite med Björn igår när han kom hem och när vi lade oss i sängen kändes det bättre.
Har fortfarande inte orkat plocka undan och har ingen lust med det nu heller.
Dock har jag tränat idag och det känns skönt.

Ska träna på Lördag oxå och då kommer jag förhoppningsvis få ett nytt träningsprogram, bra att variera lite så man inte tröttnar och bra för musklerna med lite variationer.






Så sätt känner jag verkligen att jag är periodare med mycket. Träningsperioder, duktig-hemma-med-lägenheten-perioder, nöjd-med-mig-själv-perioder. Nåja, det kommer och går.





Funderar lite på sån här permanent hårborttagning med laser. Kostar skjortan men fan va skönt det vore att slippa raka sig på vissa ställen. Typ bikinilinje och armhålan...?! Bränna bort hårsäckarna eller hur dom nu gör så det inte växer mer hårstrån på vissa ställen.
Ska nog ta kontakt med nån klinik eller nåt och se vad dom har att erbjuda. Det enda tråkiga är ju att mkt pengar kommer att gå åt till det men man kanske känner sig lite nöjdare med sig själv när man är hårfri??


Nu kanske man ska äta lite lunch så man inte blir hungrig på jobbet, ingen rolig känsla. Hum, mycket känslor i detta inlägg... Men man måste ju lyssna på sig själv och sin kropp.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Vad bra att du känner dig gladare idag. Är hemskt när man har sånna där neråtdagar och allt bara känns..blääää! Och strunt i allt som bör plockas bort..det hinner du (eller Björn?) tids nog fixa med. Men jag tycks minnas att du tillhör samma skara som mig, att du blir på dåligt humör om det är FÖR mkt som ligger framme och som ska plockas o städas bort? Jag kan bli vansinnig om det är för rörigt.

Apropå din låååååååånga kommentar om det där med att förbjuda barn, tonåringar osv.. Jag kan själv bli trött om jag hör barn skrika på tex bussen, även fast jag har ett eget som skriker emellanåt. Fast numer kan jag även känna medlidande med mamman/pappan till det barnet, vet ju vilken stressfaktor det är :P Och när jag bodde i Sthlm sa jag till sambon att jag ALDRIG skulle åka buss där om vi skulle få barn nångång. Där är det ju alltid nästan proppat på alla bussar dessutom, huga! Du har rätt, man får mer tålamod med åldern och lär sig att acceptera att det finns alla slags människor omkring oss. Finns nog de som stör sig på mig när jag är på tex stan..men det får vara deras problem, mohahhaa!
Men du..så du börjar bli sugen på smått? ;)

Camilla sa...

Men gu' vilken lång svammelkommentar jag skrev då...

Camilla sa...

Ah..när du skrev att du inte var tokigt långt ifrån att skaffa egna trodde jag att det var nåt du funderade på nu :) Nej du har rätt, man ska inte skaffa för att folk runtomkring gör det eller tycker att man bör göra det..man ska ju känna själv att man är redo osv :) Är ju inte ens alla som vill skaffa knoddar nånsin :)