söndag 31 maj 2015

Mors dag.

Vilken härlig dag jag haft i dag!
Den började dock inte på det bästa sättet. Loui vaknade tidigt för att sen somna om igen bredvid mig, för att därefter vakna en kort stund senare och trilla ner i golvet från sängen på grund av att jag var så jäkla trött och somnade om igen. OM jag hade dåligt samvete...!!!
Men det verkade ha blivit ett rätt "bra" fall ändå. Inga blåmärken eller bulor någonstans som tur var.. men fy, första gången det hände, ingen kul grej alls, speciellt på mors dag..

Nåja, vi började morgonen med lite frukost, Loui fick äta gröt alldeles själv och ni kan ju gissa hur kladdigt det blev. Ungen med stol åkte in i duschen! My tog sig ett bad och jag passade på att dammsuga huset och torka golvet i köket. Sen hade klockan hunnit bli 11 och då var det dags att gå på Siri's namngivning och kalas. Björn fick jourjobb kort efter att vi kom dig, som tur var skötte sig My exemplariskt och Loui likaså. Vi var där en stund för att fira Siri och sen rullade vi iväg till Traneberg för att hämta en till Acta Graco-bältesstol, så nu har vi en i både golfen och durangon!

Sen på eftermiddagen kom Björn hem med fina blommor som My fick ge till mig, och även ett 6-i-1-spel, med bland annat Backgammon, Schack, Yatzy m.fl. Det jag faktiskt önskade mig.
Vi grillade entrecote till middag och åt ute på altanen. Mycket mysigt, sen gick vi in och klädde på barnen pyjamas och lade de i säng för att därefter ha lite egentid tillsammans med spel och té + frukt. Massa mysigt att sitta och spela tillsammans istället för att glo på dumburken! Flera spelkvällar kommer det att bli framöver! Vem vet, kanske köper vi på oss lite fler spel dessutom?

Nu ska jag hoppa i säng, tvätta bort smink och borsta tänderna och den krypa ner under täcket, härligt. Bästa mors dag sen jag blev mamma. Hoppas ni andra mammor har haft en bra dag/kväll också!












Inga kommentarer: