tisdag 2 juni 2015

Bunkrar på mig sötsaker omedvetet?

Sitter här hemma med en Loui som är väldigt pigg medan jag själv är astrött..
I dag har vi hängt med mamma en stund. Gick nästan bort till Högdalen och mötte upp henne, så några steg har jag lyckats få ihop i dag! Det dumma var ju att jag gick in på Matdax där dem har tokigt mycket sötsaker till en billig peng och då kommer man förstås ut därifrån med tre påsar från Malaco och även kex, såna där goda Brago-kex, så heter dem ja. INTE BRA.
Kom på mig själv dessutom med att längta efter glassbilen också, såg deras flygblad vad dem har att erbjuda och jag kunde tänka mig köpa massor. INTE BRA.
Men ska nog ändå köpa lakritskglasspaketet unna mig EN om veckan. INTE MER.

Gårdagen var trevlig. Häng med syran hela dagen. Vi shoppade en hel del och mer ska det bli på Söndag. Utan barn. I lugn och ro. Eller ja... Loui kan vi ju ta med oss förstås, bara och turas om att se efter honom medan den andra provar kläder... Nåja, jag hittade äntligen ett par jeans på JC. Skitsnygga! Så nu köpte jag äntligen min belöning som jag haft för min viktnedgång. Det kändes bra. Tycker dem ser jättesmå ut när man tittar på dem, tänker går: får jag verkligen plats i dem? Men jodå, dem satt som en smäck över röv och lår. Superhärligt! Men mer kläder behövs då jag fortfarande har massa gammalt jag inte lyckats skilja mig ifrån, som är lite för stora. Därför behöver min garderob en uppdatering, tur man får en stor skatteåterbäring snart!






Inga kommentarer: