onsdag 31 december 2014

Årsresumé 2014 lista.

Blev utmanad att göra denna lista av Therese, utmanar Camilla att skriva en likadan lista, om hon nu hinner ;-)

Beskriv året med tre ord.Svar: Lycka, skratt, jobbigt
Bästa köpet?
Svar:
Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Svar: Pharrell Williams - Happy, Volbeat - Lonesome walker
Vem har du umgåtts med mest?
Svar:
Min familj och syster yster
Vad var din största tabbe 2014?
Svar: Kanske att jag inte använde stödstrumpor när jag var gravid då...
Har du haft ett förhållande under 2014?Svar: Japp.
Vart reste du under 2014?Svar: Bara till Finland.
Vilka ser du som de största händelserna under året?Svar: Födelsen av Loui förstås!
Har du blivit bättre på något?Svar: Jag har blivit lite mer medveten om hur mycket mat jag ska stoppa i mig för att gå ner i vikt.
Vad var extra dåligt med året?Svar: Kan faktiskt inte komma på nåt sånt..
Vad var extra bra?Svar: Att jag var hemma under hela sommaren. Skönt i och med att det var lite halvtungt med graviditeten och då jag slapp jobba med en brukare som kunde skada mig och Loui som då låg i magen och jäste.
Lärde du känna några nya människor?Svar: Ja, lite, i slutet på året.. och hoppas lära känna dem lite bättre.
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?Svar: Jag hade gjort ett tandemhopp med Björn om jag inte hade varit gravid... men det fick jag "hoppa" då jag hade en liten en i magen...
Gjorde någonting dig riktigt glad?Svar: Att vi fick en frisk liten kille den 7:e Augusti, och att jag fick en jättebra och fin köksmaskin i födelsedagspresent av min älskling!
Vad var din största framgång på jobbet 2014?Svar: Inget. Blev ju sjukskriven i Mars, så jag kan inte påstå att jag jobbat så mycket i år...
Största framgång på det privata planet?Svar: Viktväktarna har gjort så jag gått ner en massa i vikt i slutet på året. Nu har jag ju haft en liten paus men börjar igen på Fredag har jag tänkt. Dem överflödiga kilona ska bort!
Vem saknade du?Svar: Min morbror.
De bästa nya människorna du träffade?Svar: No comments.
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?Svar: Äta bättre!
Mest stolt över 2014?Svar: Mest stolt över My som är världens bästa storasyster!
Högsta önskan just nu?Svar: Att år 2015 och 2016 går bra...
Tror du 2015 kommer bli lika bra?Svar: Jag hoppas verkligen det!
Vad kommer du sakna från 2014?Svar: Antagligen att Loui som varit så liten och gosig.
Vad spenderade du mest pengar på?Svar: Mat och ny barnvagn.
Finns det någonting du ångrar med 2014?Svar: Att jag inte sparat mer pengar..
Blev du kär i år?Svar: Ja, i en lite Loui :-D.
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?Svar: 7 Augusti - Loui's födelsedag.
Största misstaget?Svar: Ööööh, vet ej.
Vad önskar du att du gjort mer?Svar: Tränat.
Och så slutligen; dina planer inför 2015?Svar: Börja äta bättre, träna och jobba.
Vad vill du säga till dig själv inför 2015?Svar: Säg ja oftare!
Hur tror du 2015 kommer bli?
Svar: Jag tror att den kan bli tuff men bra!
Vilka förändringar kommer du göra inför 2015?
Svar: Det blir en stor förändring för mig kommande året, men det berättar jag senare sen.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Svar
: Jag bjöd på fika för nära och kära hemma hos oss. Det var supertrevligt!

Så där ja, hann skriva den här listan innan det blev för sent, hehe..

1 kommentar:

Camilla sa...

Haha, jag som är långsam när det gäller listor! Ser detta som dagens utmaning!

Spännande med din näst sista punkt! Får jag gissa? Byta jobb? Bröllop?! NYYYYFIKEN! Får ge mig till tåls helt enkelt... :)