torsdag 19 december 2013

Stressigt inre.

Huvva vad jag varit igång hela denna vecka. Absolut inte med träning med med annat, och det är nog främst det här plockandet här hemma som stressat upp mig. I morgon kommer nämligen H hit och städar och då vill jag gärna ha det undanplockat, vi är ju såna som har rätt mycket här och var i huset jag och Björn och till slut blir det för mycket och bara väller över.. överallt.
Men nu så har jag hunnit plocka undan det mesta då jag inte kommer ha tid att göra det i morgon då jag ska med My till dagis precis innan H kommer hit. Så jag ringde faktiskt precis till Björn och bad honom plocka undan det han stökar till ikväll när han är hemma med våran lilla sötnos.
Ska alldeles strax iväg på utvecklingssamtal, därav lite stressigt.

Kom dessutom på att jag köpa klappar till alla förutom till grannflickorna. Kanske ska köpa såna där fina örhängen på Åhléns som jag och Martina fick en varsin nostalgitripp över, ni vet dem där glittriga stjärnörhängena man sätter på örsnibben som har lite klister på baksidan och som faktiskt är så fina. Så såna ska jag nog köpa till tjejerna.. Och sen höll jag ju på att glömma fröknarna på dagis. Blir nog en varsin chokladask eller nåt dylikt. Någonting i alla fall! De gör ju ett fruktansvärt bra jobb med alla barn och My trivs som fiskarna i vattnet på dagis och springer emellanåt dig och skriker "Oooyyyyaaaa!" (hennes kontaktperson/barnskötare).

Nu ska jag andas ut lite innan det är dags att rulla iväg med bussen. På Fredag ska My's gudfar komma hit och ta hand om Mysan. Jag jobbar ju kväll och Björn har julbord med jobbet. Så i morgon tar jag bilen till jobbet så jag kommer hem lite fortare. Hoppas det går bra för honom att lägga henne i säng :-). Får nog skicka över ett litet rutiner-sms till honom sen, hehe.

Här kommer förresten en bild från i Tisdags på Linnea och Martina. Båda har en stor plats i mitt hjärta.

Inga kommentarer: