söndag 15 december 2013

Idag är ingen vanlig dag..

.. idag är världens bästa My's dag! Grattis till våran underbara lilla tjej som vi älskar över allt annat på jorden!! Vi började morgonen med lite frukost i vardagsrummet till My's favoritfilm Trassel. Sen var det till att skynda sig att förbereda inför barnkalaset, hann nästan klart allt innan barnen och föräldrarna började trilla in. My och hennes kompisar verkade ha superskoj. Och OJ va fina presenter hon fick, och alla hade verkligen köpt olika presenter (fiskespel, gosedjur, play-dough, Mumin pc-spel, rittavla, presentkort m.m) vilket är kul! Både glasstårtan och bullarna jag ställt fram gick åt. Och alla verkar tycka bra om mina hemmagjorda vanilj- och sockerkringlor, härligt!
Ojoj, vad slut man kan vara efter ett barnkalas kan jag bara konstatera. Nu sover både My och Björn medan jag plockat undan och satt igång en diskmaskin + laddat kaffekokaren inför nästa kalas.


Hade lite adventsmys på morgonen också.
Om en halvtimme ska jag börja göra tårtan. Då har zoofluffet fått stå i kylen tillräckligt länge, så hinner jag bli klar med den i tid. Därefter ska bullarna sockras innan de kan ställas fram.

Nu ska jag ner för att göra några smörgåsar till mig, så jag får i mig lite energi! It's gonna be needed!

Inga kommentarer: