måndag 9 december 2013

Fullt ös.

Oj oj vad den här helgen både har gått fort och varit helt fullbombad med trevligheter. I Lördags gick jag upp med en morgonpigg tjej klockan 6, ingen sovmorgon där inte! Sen åkte jag till gymmet där syrran och Micke tränar och var med på ett träningspass som heter "gympa medium". Det var inte alls så roligt som de fått det att låta, tyvärr. Då är klasserna zumba, spinning, body pump och zumba roligare tycker jag. Men men det var bra att jag fick lite träning i alla fall. Därefter handlade vi alla en varsin grej innan vi möttes upp för att åka hem till oss för att därefter åka på julmarknad. Efter att ha ätit "lunch" (en macka från Subway, sjukt gott) så bestämde vi oss för att skjuta på julmarknaden då det började sent + att My fortfarande sov (My skulle på kalas två timmar senare). Så jag, syrran och Micke åkte tillbaka till Farsta och passade på att handla lite julklappar. Vi hittade lite grejer till mamma och även nåt skoj till Micke. Skyndade mig hem sen så My kunde gå på kalas i Stackenparken som grannarna hyrt inför barnkalaset, väldigt smart då det fanns en hel del golvyta att springa på!
Där hängde vi i några timmar innan det var dags för sängen för Mysan. Klicka för övrigt på bilden där både My och Björn är med, kolla in hennes partyhatt, haha..!! Sötnöt.


Fullt med kids och vuxna!
Igår fick vi sovmorgon deluxe. My sov till halv nio (?!?!), skillnad från dag till dag liksom. Sen åkte vi ut till Vallentuna för att kolla på en bil och slog till. Två timmar senare, ja.. det tog sin tid att titta upp bilen, köpa den, få med hjul och takbox, så åkte vi hemåt. Eller ja, jag tog den nya bilen och skyndade mig hem till morsan för att plocka upp henne och syrran för att sen skynda oss till Bro för att lämna en krans till morbrors grav och se Wilmas dansföreställning. Hann dit i tid på håret kan jag säga då jag missat att det var i Kungsängen, hon var jätteduktig och det var kul att kolla på de andra eleverna också då det blev äldre och äldre barn och bättre och bättre synk och svårare moves. Därefter åkte vi och fikade med min kusin och hans son innan det var dags att åka hemåt. My hade en present som väntade på henne där och jag min påse med grejer som jag beställt ur Olivers jultidning.





Så ja, fullspäckat schema haha. Men bäst av allt är nog bilen vi köpte. Den gillar jag skarpt! Man sitter högt och sjukt bra. Sju säten finns det plats för, perfekt för en resa till Finland, och så sitter man mycket bättre framför My då hennes bilbarnstol tar sin "lilla" plats. Känner mig som Gemma i Sons of Anarchy med den feta suven, haha...


Hade tänkt att träna idag men kom ju faktiskt på att Mysan inte är helt kry än, hon är inte sjuksjuk men har lite hosta kvar så jag hämtar nog henne direkt efter jobbet. Shit, långt inlägg ab men men, vad gör man när man inte haft tid att skriva på hela helgen?

Nä, nu får det vara slut på det här inlägget, måste borsta tänderna och skynda mig till jobbet. Hatar att gå upp så här tidigt men älskar att sluta så pass tidigt som jag gör dock!

Inga kommentarer: