onsdag 22 juni 2011

Lång dag imorrn.

Nu sitter jag här hemma och degar.... :-(
Ringde och messade Jenny för flera timmar sen men har inte hört nåt från henne, jag som trodde jag skulle få träffa henne och Noah idag, men det verkar inte bli så..

Jag har iaf lyckats få i mig mellanmål i form av en liten fruktsallad, sen måste man kanske få i sig nåt mer mättande innan man börjar jobba.
Känns lite jobbigt att man ska jobba 15-22.. Jag hoppas brukaren somnar tidigt ikväll, dels för att jag kan få åka hem tidigare (och få mer sömn än 6½ timmar som jag får om jag lyckas däcka direkt när jag kommer hem, vilket inte kommer att ske då det tar tid att varva ner lite) och dels för att brukaren ska vara pigg dagen efter då det är dagkollo som gäller.
Jag kommer alltså hem 22:30 (om han ska vara vaken hela kvällen) och ska upp 05:15... Känns sådär...
Jag behöver fan mina 7 timmar för att inte vara zombie dan efter, speciellt med tanke på att vi jobbar tiotimmarspass på dagarna.


Ja, och på Söndag åker brukaren och hans familj till Västervik på läger.

Jag hoppas att man har mottagning där så man kan surfa, sms:a och ringa, förra året i Arboga hade man knappt nån mottagning och det sög ju då man ändå har lite dötid att slå ihjäl. Jag vet inte hur arbetspassen ser ut men det blir jobb från Söndag till Torsdag och man vill ju egentligen jobba så mycket som möjligt för att tjäna pengar när man ändå inte kan ta sig hem, men vi får väl se hur brukarens mamma har lagt upp schemat.
Och jag hoppas fan att föräldrarna hjälper till med lyft (lägret är inte handikappanpassat för fem öre) då jag är så van med liften hemma.. Ogilla lyft.
Men när jag jobbat klart på Torsdagen tar jag tåget hem på kvällen, det ser jag redan fram emot.. Kanske för att man har två veckors semester sen och drar till Finland dan efter :-).


Nu fick man sms från morsan där hon frågade om jag kunde ta brukarens rulle i min bil så hon kunde hämta honom med caben. Fine by me, så länge jag slipper göra det dummaste lyftet i stan och få ner honom i det ickeanpassade bilstolen... Kan ju lova att han inte kan samarbeta då, speciellt inte när han tycker det är extra spännande att visa vad han ska åka i för kompisarna på kollot.

Inga kommentarer: