måndag 9 augusti 2010

Rolig start.


Jahapp, då började semestern med att man sov ensam i sängen och karln på soffan.
Igår bråkade vi om städning. Eller ja, det började med att Björn inte hade gjort rent fönstrena vilket vi gjorde en deal på för två veckor sen. Så två veckor har han haft på sig men har inte gjort det. Kul jul.

För att göra klagandet lite kort. Han anser att diska är att städa. Need I say more?
Dammtorka, vad är det? Dammsuga, vad är det? Om jag inte städar lägenheten på ett bra tag så gör han inte heller det. Inte förrän det ligger grejer i vägen som han måste kliva över, och då plockar han bara undan det som är i vägen.
Erbjuda sig att städa/hjälpa till, vad är det? I förrigår när jag kom hem fick jag krupp, lägenheten behövde städas och jag satte igång. Men jag blev väldigt ledsen då han inte ens frågade om jag behövde hjälp. Istället satt han i soffan och såg på film, vilket han hade gjort hela dan.
Näfan, jag är såååå less nu. Vet inte var jag ska ta vägen.
Jag är fanimej ingen städare. Jag vill heller inte bli tagen för givet på detta sätt heller. Det funkar inte heller med att ge upp städningen helt och hoppas på det bästa. Been there done that.

Men jag menar, vad händer den dan vi får barn? Ska jag städa helt själv och ta hand om unge samtidigt? Vad händer den dagen vi har barn och jag måste börja jobba igen. Ska jag passa unge, jobba och behöva städa hela hemmet?... Fick för övrigt ett motsvar som "kan du klara av det?" när jag frågade Björn. Kul svar.
Så jag vet inte. Ordet särbo lockar nå grymt mycket nu.

1 kommentar:

erica sa...

låter inte kul alls :( säg åt han att ifall han inte orkar städa själv, får han bekosta en städerska 1 ggr/veckan eller 1 ggr/mån! det är väl det minsta han kan göra...