måndag 7 september 2015

Fight in my head.

Hela dagen har jag haft en fight med min hjärna. 
Skolan jag så gärna vill jobba på har fortfarande inte hört av sig och nu börjar jag känna att jag kanske ska släppa det helt enkelt. Blir jag erbjuden jobbet i Nacka så tar jag det, det är ju ändå tillsvidare. Hoppas dock på att trafiken på väg dit och tillbaka är någorlunda vettig, i och med att jag har småttingar att hämta och lämna på dagis (jaja, det heter förskola..). Och att schemat och lönen blir vettiga. Många krav men å andra sidan så ligger detta jobb ganska mycket längre ut än mitt nuvarande jobb.

I kväll har vi gottat till det med äppelpaj. Vi fick lite äpplen av våra fina grannar, och varför inte göra något så gott som äppelpaj då?! *snackaomattförstöraVVdietenmenvafan*

Recept finner ni här.
Loui är så nära på att börja gå. I kväll gick han fram och tillbaka mellan köket och hallen, och denna gång inte mellan mig och Björn, utan själv, med mig bakom i fall han nu hade ramlat. Så härligt att se! Inte långt kvar nu förrän han börjar gå lilleman. Då är han som Lovisa brukar säga om barn som börjar gå, ingen bebis längre.

Nu ska jag se vidare på Dallas Buyers Club med Matthew Mcconaughey. Bra film, lite tragisk dock.

Inga kommentarer: